آیت‌الله جوادی آملی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به کشف حجاب توسط برخی دختران اظهار داشت: این افراد ناآگاه نمی‌دانند که بی حجابی مبارزه با آیات قرآن است.
کد خبر: ۵۶۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳ 05 February 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی ظهر دوشنبه در جلسه تفسیر قرآن خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: علم، نردبانی است که می‌تواند انسان را به بالا برده و یا به ته چاه بیندازد.

وی ادامه داد: هر جا سخن از قرب الهی است علم در کنار ایمان مطرح شده است و هیچ جای قرآن برای علم خالی، ارزش قائل نیست.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: علم، نردبان است و گاهی با آن، انسان به ته چاه می‌رود که نمونه امروز آن،

علم ساخت سلاح‌های کشتار جمعی است که به جان بشر افتاده و دنیا را به سمت نابودی برده است.

وی افزود: آسمان رفتن آسان است و با همین علوم بشری به دست می‌آید اما فرشته شدن سخت است.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه انسان موجود ابدی است، گفت: اسلام مبنای ارزشگذاری خود برای انسان‌ها را بر همین اساس تعیین کرده است که ما بعد از مرگ نمی‌پوسیم بلکه مرگ را می‌میرانیم.

وی اضافه کرد: عالم بعد از مرگ و آخرت و غیب و... چیزی نیست که انسان بتواند با عقل به آن برسد.

استاد سطوح عالی حوزه افزود: مشکل غرب و امثال آن این است که خیال می‌کنند بعد از مرگ، می‌میرند و می‌پوسند در حالی که دین می‌گوید، مرگ از پوست درآمدن است.

وی اظهار داشت: غربی‌ها به مریخ رفته‌اند اما درنده خو هستند و به دلیل همین تفکر الحادی خود، هر روز در خاورمیانه کشتار می‌کنند و جنگ جهانی اول و دوم هم برای آنان است.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به برداشتن روسری توسط برخی دختران اظهار داشت: به دو تا دختر ناآگاه می‌گویند که روسری خود را بردارند ولی نمی‌دانند که این کار مبارزه با آیات قرآن است.

وی تأکید کرد: این چه علمی است که انسان را به مخالفت با دستورات خدا تشویق می‌کند؛ این سلاح درنده است؛ علم چیزی است که انسان را به انسانیت و خدا و آخرت نزدیک کند.

این مرجع تقلید شیعیان همچنین با تمجید از بزرگواری ملت ایران در طول دوران چهار دهه اخیر اضافه کرد: ما شهدای زیاد دادیم و گریه و سوگواری هم زیاد کرده و می‌کنیم و اشعار آئینی هم داریم که همه بسیار خوب است ولی جای کسی مانند فردوسی خالی است.

وی افزود: اگر فردوسی داشتیم که مردانگی مردم ایران زمین را بعد از مرصاد را به نظم درمی آورد آن وقت معلوم بود ایران چه کرده است.

آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: بدترین کارها را صدام در حق ملت ما کرد ولی در هنگام حمله به کویت، غرب و شرق از ما خواستند که به صدام حمله کنیم ولی ما این کار را نکردیم و گفتیم ما قطعنامه را قبول کرده‌ایم و پای آن هستیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار