توضیحات رئیس اورژانس قم در خصوص فوت جوان قمی در برف
متاسفانه در روز جمعه شاهد عدم همکاری مردم بودیم و با وجود اینکه آمبولانس در حال تردد بود، اما برخی از خودروها به آمبولانس راه نمی دادند. فرماندهی پرواز باید مسیر رفت، حضور در محل حادثه، انتقال بیمار و مسیر بازگشت به پایگاه را محاسبه کند و در صورتی که به تاریکی هوا بخورد، نمی تواند بالگرد را به پرواز در آورد و به همین دلیل نیز از اورژانس هوایی استفاده نشد.
کد خبر: ۵۶۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۶ 05 February 2018

به گزارش تابناک قم، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم در خصوص فوت یک جوان قمی در روستاهای بالادست قم در برف گفت: با وجود مشکلات جاده و حجم بالای ترافیک، اورژانس کمتر از 15 دقیقه به بیمار رسید، اما در انتقال بیمار برخی از خودروها به آمبولانس راه نمی دادند.

محمد شهیدی با اشاره به حضور عوامل اورژانس 115 قم در روز پایانی هفته در روستاهای بالادست بخش کهک قم گفت: اورژانس در آن منطقه پایگاه دارد و به صورت ویژه فعالیت می کند و خدمات رسانی خواهد کرد.

وی بیان داشت: در روز جمعه نیز عوامل اورژانس در روستاهای بالادست حضور داشتند اما به دلیل باریکی مسیر روستاها و همچنین حضور گسترده مردم درآن منطقه برفی و از سوی دیگر وجود ترافیک بسیار، خدمات رسانی با کندی انجام می شد.

مردم با دیدن ماشین آمبولانس همراهی نکردند/دلایل فنی عدم حضور بالگرد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم عنوان کرد: آمبولانس ۱۱۵ در حالیکه در مسیر بازگشت از یک ماموریت به سمت پایگاه بود متوجه بروز حادثه برای یک خانم می‌شود و بلافاصله از روستای قباد بزن مجددا به سمت برف انبار حرکت می کند، لیکن در فردو توسط همراهان فردی که دچار حمله قلبی شده بوده است متوجه بروز این فوریت پزشکی می شود و با هماهنگی مرکز دیسپچ و با توجه به اولویت پزشکی فرد دچار حمله قلبی در فردو بر بالین این بیمار می رود.

وی تصریح کرد: به عوامل اورژانس ساعت 16:45 دقیقه اطلاع داده می شود که فردی با سابقه بیماری قلبی دچار مشکل شده و با وجود تمامی ترافیک ها و مشکلات جاده، آمبولانس اورژانس راس ساعت 17 بر سر بالین فرد بوده است.

شهیدی عنوان داشت: در همان لحظه اقدامات سی پی آر و لوله گذاری راه هوا انجام می شود و بیمار به درمانگاه شهر کهک منتقل می شود اما به دلیل بدحال بودن وی و سابقه دار بودن بیماری، فوت می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا از اورژانس هوایی استفاده نشد، گفت: بالگرد اورژانس مخصوص روز است و در هوای تاریک نمی تواند پرواز کند و فرماندهی پرواز باید مسیر رفت، حضور در محل حادثه، انتقال بیمار و مسیر بازگشت به پایگاه را محاسبه کند و در صورتی که به تاریکی هوا بخورد، نمی تواند بالگرد را به پرواز در آورد و به همین دلیل نیز از اورژانس هوایی استفاده نشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: علاوه بر این، در آن وضعیت جاده و همچنین کوه ها و باغ هایی که در آن روستاها وجود دارد، به هیچ عنوان امکان نشستن بالگرد وجود نداشت.

شهیدی به عدم همکاری مردم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در روز جمعه شاهد عدم همکاری مردم بودیم و با وجود اینکه آمبولانس در حال تردد بود، اما برخی از خودروها به آمبولانس راه نمی دادند و همین امر هم موجب تاخیر در خدمات رسانی می شود.

شهیدی در پایان اضافه کرد: شلوغی بیش از حد در برخی جاده ها و نیز عدم باز کردن راه توسط سایر رانندگان از جمله معضلات همیشگی اورژانس ۱۱۵ است و از مردم تقاضامندیم به محض مشاهده آمبولانس حداکثر همکاری را در بازگشایی مسیر داشته باشند و از تجمع و ازدحام در اطراف بیماران و مصدومین خودداری کنند.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار