امام جمعه قم:
بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران بدانند که آرزوی جدا شدن مردم از نظام، انقلاب و رهبری را به گور خواهند برد. رهبری الهی و دینی مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب بود؛ هیچ انقلاب دینی در دنیا بدون رهبری الهی تحقق پیدا نکرده است. با انقلاب اسلامی دین اسلام احیاء شد و مردم به شعائر اسلام توجهی بیشتری کردند.
کد خبر: ۵۶۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ 02 February 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به توطئه های دشمن در مخالفت با انقلاب اسلامی عنوان کرد: دشمنان در طول سالهای گذشته و در طول تاریخ انقلاب اسلامی تلاش های زیادی کردند تا مردم ولایت مدار را از رهبری دین و اسلام جدا کنند.

امام جمعه قم افزود: این در حالی است که مهم ‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری دینی و الهی در میان امت است.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام بدانند که باید آرزوی خود را در جدایی امت اسلامی ایران از رهبری به گور ببرند چرا که هیچ انقلاب دینی در دنیا بدون رهبری الهی تحقق پیدا نکرده است و ملت ایران از رهبری دینی دست برنمی دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی شریعت و دین است امام خمینی(ره) برای احیای دین اسلام قیام کرد و اگر ایشان قیام نمی کرد چیزی از اسلام باقی‌ نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام نیز دشمنان و کفار با پیاده شدن احکام اسلام در جامعه مخالف بودند و از اسلام می هراسیدند.

امام جمعه قم بیان کرد: رژیم پهلوی نیز مخالفت های خود را با احکام اسلامی نشان می داد و به دین ستیزی می پرداخت و با کشف حجاب و جلوگیری از برگزاری آئین های دینی این ستیز و دشمنی را نشان می داد.

وی گفت: شاه تا جایی به ستیز با دین می پرداخت که تاریخ شاهنشاهی را جایگزین تاریخ هجرت پیامبر(ص) کرده بود اما پس از انقلاب مردم توجه ویژه ای به شعائر و احکام دینی داشتند.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: یکی دیگر از عوامل موفقیت در پیروزی انقلاب، حضور مردم بود، در تاریخ بعثت پیامبر(ص) نیز حضور مردم موجب تشکیل حکومت اسلامی شد هر چند مردم در ادامه راه دچار انحراف و سستی در دین شدند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران با اخلاص خود رهبری و ولایت فقیه را همراهی می نمایند.

امام جمعه قم ادامه داد: فراموش نکنیم پیچ خطرناک در هر انقلابی، مرحله انتقال رهبری به فرد بعدی است ملت ولایت مدار ایران در این پیچ تاریخی سربلند بیرون آمدند و همواره حامی امام خمینی(ره) بوده و پس از ایشان حامی آیت الله خامنه ای هستند.

آیت الله سعیدی در این خطبه ها با قرائت آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: برائت از کفار هیچ گاه از بین نمی رود اما اگر آنها ستیزه جویی را کنار بگذارند و زمینه پذیرش اسلام را داشته باشند می توان با آنها تعامل داشت چرا که سیاست اسلام جذب حداکثری عامه مردم است.

وی یادآور شد: در اسلام حب و بغض مسلمانان نسبت به دشمنان براساس حکم شریعت است و براساس کینه‌های شخصی نیست بلکه براساس ارزش‌های الهی است.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار