استاندار قم در جمع خبرنگاران:
امسال نرخ بیکاری در استان به 10.2 درصد رسید و رتبه استان قم در زمینه نرخ بیکاری در کشور، 12 است. پروژه مونوریل طرحی بی حساب و کتاب بود که به استان تحمیل شد. طرح احداث فرودگاه قم بدون کارشناسي و مجوزهاي مورد نياز در سال 84 به دست يک فرد که اهليتي نداشته کليد خورد.
کد خبر: ۵۵۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰ 31 January 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: با توجه به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم این موضوع پختگی، بلوغ و حرکت به سوی تعالی انقلاب را نوید می‌دهد.

وی یاد و خاطره بزرگان و شهدای انقلاب را گرامی داشت و افزود: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی، دینی و الهی است و اگر انقلاب فرصتی پیدا کند و از این دشمنی‌ها رهایی یابد، روش و فکر جدیدی را می‌تواند به دنیا عرضه کند.

استاندار قم، اظهار داشت: وظیفه داریم تا در راستای آرمان‌های انقلاب آن مسئولیت‌هایی که بر دوش ما نهاده شده را به خوبی بشناسیم و به آن‌ها عمل کنیم و نیز تشخیص درست از موقعیت‌های زمانی و مکانی داشته تا با کم‌ترین هزینه بیش‌ترین بهره‌برداری سیاسی و اقتصادی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این عرصه شناخت حوزه خودی و شناخت حوزه دشمن یکی از ابتدایی‌ترین و ضروری‌ترین مراحلی است که باید به آن توجه و دقت کنیم تا دچار خطای عملی نشویم، گفت: بهترین پدافندی که می‌توانیم در برابر توطئه‌های دشمن داشته باشیم انسجام ملی و وحدت است، وحدتی که امام راحل و رهبری همیشه روی آن تأکید داشته‌اند.

رتبه ۱۲ قم در بیکاری/ مونوریل طرحی بی حساب و کتاب بود/ فرودگاه قم از آن داستان های غم انگیز است/ بررسی عبور قطار سریع السیر از داخل شهر

صادقی با اشاره به اینکه اگر بینش ملی را حاکم بر تفکر، روش و رفتار کنیم بر همه مشکلات می‌توانیم پیروز شویم، افزود: آنچه برای ما خطرناک است و تهدید ایجاد می‌کند تفرقه و کج سلیقه‌هایی است که از فرایند مسائل متعدد به نفع یک جریان و تفکر بخواهیم از آن سود ببریم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم در کشور قطبی‌سازی نشود و حفظ منافع ملی را در نظر بگیریم، عنوان کرد: ما با تکیه بر روش اعتدالی و حسن تدبیر و امید به آینده که روش دولت است پیگیر همه مسائل و وظایفی که بر عهده‌مان گذاشته شده هستیم و در این راستا نیازمند یاری مردم و اصحاب رسانه خواهیم بود.

در وضعیت امنیتی خوبی به سر می‌بریم

استاندار قم با بیان اینکه در یک وضعیت امنیتی خوبی به سر می‌بریم، تصریح کرد: با توجه به اقدامات و جریانات مهمی که در استان داشتیم از نیروی انتظامی و دستگاه‌هایی که در برقراری امنیت تلاش کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی توضیح داد: در اغتشاشات اخیر با مدیریت پخته و حفظ منافع عمومی نسبت به خنثی سازی آن تلاش شد و با کم‌ترین هزینه و همدلی جلوی آن گرفته شد.

صادقی به زلزله اخیر کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: در این حادثه امدادگران استان قم جزو اولین گروه‌هایی بودند که برای کمک در منطقه حضور پیدا کردند.

مونوریل قم آینه دق

وی با اشاره به اینکه دو طرح مونوريل و فرودگاه قم آینه دق ما شده است گفت: مونوریل طرح بي حساب و تحميلي بود که متاسفانه ما را دچار مشکلات زيادي کرده است.

استاندار قم با اشاره به اينکه برخي به بهانه مونوريل به دنبال حذف خط B مترو بودند، افزود: با تلاش هاي زياد و رايزني ها توانستيم خط B از پرديسان به حرم مطهر را مصوب کنيم که هم اکنون به دنبال تجهيز کارگاه در پرديسان هستيم.

پیمانکار اول فرودگاه قم اهلیت لازم را نداشت

وی قصه فرودگاه را تراژدي غم انگيزي براي استان دانست و گفت: طرح احداث فرودگاه قم بدون کارشناسي و مجوزهاي مورد نياز در سال 84 به دست يک فرد که اهليتي نداشته کليد خورد.

صادقی افزود: اين طرح چند سال ساخت و ساز غير مجاز و برخي کارهاي غيرقانوني با اعتراض و شکایت مردم و به حکم دستگاه قضايي متوقف شد.

رتبه ۱۲ قم در بیکاری/ مونوریل طرحی بی حساب و کتاب بود/ فرودگاه قم از آن داستان های غم انگیز است/ بررسی عبور قطار سریع السیر از داخل شهر

وي با اشاره به اينکه پاي بسياري از مسئولان براي حل موانع فرودگاه قم به اين طرح باز شده خاطر نشان کرد: متاسفانه تاکنون نتوانسته ايم همه مشکلات را حل کنيم اما اميدواريم با ورود سرمايه گذار مطمئن و توانمند بتوانيم گام‌هاي نخست حل و فصل اين معضل بزرگ را برداريم.

استاندار همچنین وضعيت بارندگي قم را نگران کننده دانست و گفت: آمارها بيانگر اين است که استان قم در ميزان بارندگي رتبه 19 کشور را دارد.

وی با اشاره به کاهش 70 درصدي نزولات آسماني در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: متوسط بارندگي امسال 25 ميلي متر گزارش شده است، در حاليکه اين رقم در سال گذشته 70 ميلي متر بوده است.

رتبه ۱۲ قم در بیکاری

صادقی نرخ بيکاري امسال استان را 10.2 و نرخ کشوري را 11.7 اعلام کرد و افزود: از 372 هزار جمعيت فعال کار هم اکنون 332 هزار مشغول کار و 42 هزار بيکار هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاري که شايعه جابجايي اش را مطرح کرد، گفت: من از رفتنم خبري ندارم و ماندن و يا نماندن هم در دست من نيست اما براي من فرقي نمي‌کند که بمانم يا بروم و قطعا کاري را انجام خواهم داد که به صلاح مردم باشد.

بررسی عبور قطار سریع السیر از داخل شهر

استاندار در زمينه وجود اختلاف نظر بين مسئولين در ارتباط با قطار سريع السير تهران، قم، اصفهان گفت: همه مسئولان استان در اين زمينه اتفاق نظر دارند اما در زمينه نحوه عبور قطار گزينه هايي مطرح است که به دنبال گزينه کارشناسي هستيم.

معاون عمرانی استاندار هم در اين نشست خبري از افتتاح 204 طرح عمراني با سرمايه گذاري 492 ميليارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: با بهره برداري از اين طرح ها زمينه اشتغال 1081 نفر فراهم خواهد شد.

بهشتي اين طرح ها را شامل 104 طرح در حوزه زير بنايي، 22 طرح در بخش کشاورزي، 12 طرح در زمينه بهداشت و درمان، 1 طرح 7 هزار واحدي در حوزه مسکن و 135 طرح در بخش صنعت و معدن و 49 طرح فرهنگي برشمرد.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
طرحهای آقای سقائیان نژاد که خیلی باحساب و کتابه . از جمله پل 15 خرداد ! خخخخخ ::: یار غار آقای لاریجانی . جناب رئیس مجلس بیا دستپختت رو تحویل بگیر . نه عرضه داشتید طرح مونوریل را تکمیل کنید و نه عرضه داشتید که طرح جدید درست و درمون راه بیندازید . چی باید به باند شما گفت ؟ فقط شهر رو اسیر ندانم کاری های سیاسی خودتان کردید . ترافیک سنگین مرکز شهر رو هم یه نگاه بیندازید . از پل علیخانی تا سر 55 متری عمار یاسر . اینم ای ول به شهردار جدید !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
پل پانزده خرداد اگر راه اندازی نشده بود باید هر روز ده دقیقه تو ترافیک می موندیم یا پل شهیدان محمود نژاد که معضل ترافیک اون منطق رو حل کرد. لعنت به کسانی که برای منافع خودشون مونوریل رو به مردم قم تحمیل کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار