احتمال کولاک در جاده‌های قم
بارش برف و باران از عصر امروز یکشنبه در قم قطع می‌شود و هوای این استان صاف خواهد شد. دماي استان فردا شب به 12ـ درجه سانتي گراد كاهش پيدا مي‌كند. با توجه به پیش بینی وزش باد شدید در قم تا 50 کیلومتر در ساعت در جهت شمال غربی برای جاده ها احتمال کولاک و برف پیش بینی می شود.
کد خبر: ۵۵۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 28 January 2018

به گزارش تابناک قم، رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی قم گفت: بارش برف به صورت پراکنده تا پایان امروز در این استان ادامه دارد و از فردا دمای هوا کاهش محسوسی خواهد داشت.

محمدرضا قاضی افزود: برای امروز عصر وزش باد به نسبت شدید حداکثر 50 کیلومتر بر ساعت پیش بینی و از اوایل شب به تدریج از میزان ابرها و دمای هوا کاسته می شود.

وی با بیان این که در حال حاضر دمای شهر قم صفر درجه سانتیگراد است، ادامه داد: فردا صبح حداقل درما به هفت درجه زیر صفر می رسد و آسمان نیز کمی تا قسمتی ابری پیش بینی می شود.

به گفته وی، حداکثر دما برای فردا 2 درجه سانتیگراد خواهد بود و فردا شب نیز در سردترین ساعات به 12 درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی قم گفت: پیش بینی می شود تا پایان هفته، برف و باران در قم نبارد و فقط روز سه شنبه شاهد افزایش ابر خواهیم بود.

وی در ادامه به میزان بارش باران و برف در استان اشاره و بیان کرد: از شب گذشته تاکنون، در ایستگاه های شکوهیه، سالاریه و 15 خرداد به ترتیب 17، 15 و 15 میلی متر بارندگی ثبت شده است.

قاضی با بیان این که در سلفچگان، خاوه و کوهندان 11 میلی متر بارندگی گزارش شده است، افزود: همچنین میزان بارش ها در قمرود، قنوات، کوه سفید، کهک، قاهان، دستجرد، کهک، قاهان و دستجرد به ترتیب 23، 18، 15، 10، 8 و 8 میلی متر ثبت شده است.

وی بیان کرد: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید در قم تا 50 کیلومتر در ساعت در جهت شمال غربی برای جاده ها احتمال کولاک و برف پیش بینی می شود.

طی روزهای آینده بارندگی نداریم

کارشناس مسئول هواشناسی استان قم نیز بیان کرد: در حال حاضر هم با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته طی چند روز آینده سامانه بارش زا وارد استان نمی‌شود.

محمد جواد ترابیان در بخش دیگری از سخنان خود درباره اطلاعیه و اخطارهای لازم برای آمادگی استان در برابر برف و باران، گفت: اداره کل هواشناسی استان قم روز پنج‌شنبه هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای بارش‌ها را اعلام کرده بود و در روز شنبه هم با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته اخطاریه لازم مبنی بر بسته شدن راه‌ها را داده بود.

وی تأکید کرد: حتی جلسه مدیریت بحران روز شنبه برگزار شد و در زمینه بسته شدن راه‌ها تبادل نظرات و مباحث لازم صورت گرفته بود.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار