شهردار قم گفت: بودجه سال ۹۷ به‌صورت نیمه راهبردی عملیاتی تدوین‌شده، حجم کل بودجه شهر قم در سال۹۷، ۲ هزار میلیارد تومان بوده که با کاهش ۹ درصدی نسبت به سال گذاشته مواجه شده است.
کد خبر: ۵۵۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴ 23 January 2018

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در بیست و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: در چارچوب برنامه و زمان تعیین‌شده بودجه سال 97 تقدیم شورای اسلامی شهر قم شده است.

وی با اشاره به بودجه سال 96 شهرداری قم افزود: برنامه و چشم‌انداز 1400 در تدوین بودجه سال جاری در دستور کار مسئولان بوده ، 2هزار 200 میلیارد تومان حجم کل بودجه شهرداری در سال 96 بوده که به دلیل بعضی از ابهامات بودجه سال جاری به‌صورت کامل در اختیار شورای اسلامی قم قرار داده نشد.

شهردار قم با اشاره به کاهش محسوس بودجه شهرداری قم نسبت به سال 96 گفت: بودجه سال 97 به‌صورت نیمه راهبردی عملیاتی تدوین‌ شده، حجم کل بودجه شهر قم در سال97، 2 هزار میلیارد تومان بوده که با کاهش 9 درصدی نسبت به سال گذاشته مواجه شده است.

سقائیان نژاد با تأکید بر اولویت و جهت‌گیری‌های تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌کاره شهرداری قم در سال 97 عنوان کرد: در بودجه سال 97 بالغ‌بر 79 درصد از بودجه مصوب شهرداری برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی هزینه خواهد شد که از این منظر نیز می‌تواند قابل‌توجه باشد.

وی ادامه داد: 312 میلیارد تومان اعتبار در سال 97 برای سازمان‌های تابع شهرداری، 300 میلیارد تومان برای منابع فروش اوراق بهادار و 500 میلیون یورو نیز از محل فاینانس برای بودجه سال آینده پیش‌بینی‌شده است که در کل بودجه شهرداری قم را به رقمی بالغ‌بر2 هزار و 612 میلیارد تومان در سال 97 رسانده است.

شهردار قم تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقب عمومی را در بودجه سال 97 یکی ازجمله اولویت‌های اصلی شهرداری قم دانست و تأکید کرد: در راستای ادامه نوسازی ارگان اتوبوس‌رانی شهر قم 50 اتوبوس جدید به ظرفیت‌های حمل‌ونقل عمومی شهر قم اضافه می‌شود همچنین 200 دستگاه اتوبوس جدید نیز از محل فاینانس برای خریداری و ورود به ناوگان حمل‌ونقلی شهر قم در نظر گرفته‌شده است.

سقائیان نژاد با بیان اهمیت بسترسازی برای استفاده از دوچرخه و پیاده راه در شهر قم تأکید کرد: توسعه مسیر دوچرخه به طول 4 و نیم کیلومتر نیز یکی دیگر مهم‌ترین طرح‌هایی بوده که در سال 97 اجرایی خواهد شد همچنین اهتمام به افزایش پارکینگ‌های عمومی و کنترل‌های هوشمند نیز در بودجه سال آینده شهرداری قم پیش‌بینی‌شده است.

وی با تأکید بر ضرورت بهسازی معابر شهری تصریح کرد: در ادامه نهضت آسفالت در شهر قم در سال 97،300 هزار تن آسفالت در سطح معابر شهر قم ریخته می‌شود این در حالی بوده که در سال 96 نیز 300 هزار تن آسفالت در سطح معابر شهر قم استفاده شد، تکمیل قسمت‌های اصلی رینگ ترافیکی شهر با راه‌اندازی پروژه‌های در دست احداث نیز از وضعیت بهتری برخوردار خواهد شد.

شهردار قم عنوان کرد: تکمیل مراکز ورزشی فرهنگی ، تدوین سند توسعه محلات قم، تجهیز مساجد قم، توسعه پروژه‌های احیای بافت‌های فرسوده و تجهیز تجهیزات اطفاء حریق نیز در دستور کار بودجه سال 97 پیش‌بینی‌شده است، با توجه به نحوه بستن بودجه سال 97 شهرداری قم در تمام مناطق شهرداری در سال 97 شاهد پیشرفت، توسعه عمران و آبادی خواهیم بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار