معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم بخش حمل‌ونقل را اولویت نخست شهرداری قم در بودجه سال ۹۷ دانست و گفت: ۳۵ درصد از کل حجم بودجه شهرداری قم در سال ۹۷ به روان‌سازی ترافیک و حمل‌ونقل اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۵۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷ 23 January 2018

به گزارش تابناک قم، محسن رنجبر در بیست و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری قم برگزار شد، اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه شهرداری قم در بخش‌های مختلف بودجه پیشنهادی شهرداری قم در زمان مقرر تقدیم و در اختیار شورای اسلامی شهر قم قرار گرفت.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های بودجه پیشنهادی شهرداری قم برای سال 97، افزود: بودجه سال 97 شهرداری قم به‌صورت راهبردی عملیاتی شکل‌گرفته که باید به مقتضیات و مختصات آن توجه‌های کافی شود چراکه در این بودجه ویژگی‌ها و مختصات خاص شهر قم با مناطق 8 گانه به‌درستی سنجیده و در نظر گرفته‌شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان ناقص بودن آمار و اطلاعات مختلف در بخش‌های گوناگون شهر قم گفت: بودجه سال 97 شهرداری قم به دلیل عدم تکمیل بودن آمار و اطلاعات دقیق و کامل به‌صورت راهبردی عملیاتی تدوین‌شده است،سناریوهای درآمدی هم با روش‌های علمی انجام‌گرفته تا بالانس‌های موردنظر در بودجه سال 97 به‌درستی انجام شود.

رنجبر اهمیت گسترش سرانه‌های اجتماعی در شهر قم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در بودجه سال 97 شهرداری قم باید 340هزار متر توسعه تفرجگاه‌های شهری باید گسترش پیدا کند که شرایط و ضوابط اجرایی آن در بودجه سال آینده به‌درستی سنجیده شده است همچنین در بودجه سال 97 شهرداری قم الزامات شهری دیگری نیز که باید موردتوجه قرار بگیرد در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان طرح‌های شهرداری قم در سال 97 که نیازمند ردیف بودجه خواهند بود، ابراز کرد: در بودجه سال آینده شهرداری قم درمجموع 115 طرح پیشنهادی نیازمند بودجه‌ای بالغ‌بر 1590 میلیارد تومان بودجه‌ای پایه‌ای خواهد بود که امید می‌رود این 115 طرح به‌صورت کامل و دقیقی تحقق اجرایی پیدا کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم توازن و ایجاد بالانس در مناطق مختلف شهری را از مهم‌ترین اولویت‌ها و ویژگی‌های بودجه سال 97 شهرداری قم دانست و تأکید کرد: بعد از بررسی ویژگی‌های مناطق مختلف شهری، بودجه راهبردی مناطق نیز با توجه به شرایط توسعه مختلف مناطق بسته‌شده تا توازنی از این منظر نیز در شهر قم ایجاد شود.

رنجبر ادامه داد: در مجموع 5 سناریوی درآمدی برای روش عملیاتی درآمد شهرداری قم در زمینهٔ جبران کسری‌های شهرداری مورد بررسی قرارگرفتهکه روش‌های کارشناسی اساس این سناریوسازی‌ها بوده است.

بوی با اشاره به اهمیت سوق دادن بودجه‌های شهرداری قم به سمت طرح‌های عمرانی در شهرداری قم تأکید کرد: بودجه جاری شهرداری قم در سال 97، 8 و نیم درصد رشد پیداکرده که سبب ذخیره حجم بالایی از بودجه شهرداری برای طرح‌های عمرانی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم بخش حمل‌ونقل را اولویت نخست شهرداری قم در بودجه سال 97 دانست و گفت: 35 درصد از کل حجم بودجه شهرداری قم در سال 97 به روان‌سازی ترافیک و حمل‌ونقل اختصاص پیداکرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار