مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم:
مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم با اشاره به بهره برداری از پروژه آیت الله بروجردی در اوایل سال آینده است، گفت: اجرای پروژه های عمرانی شهر قم شتاب می گیرد.
کد خبر: ۵۵۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷ 23 January 2018

به گزارش تابناک قم، عباس حلوایی‌زاده در گفتگویی با خبرنگاران با اشاره به فاز سوم پروژه آیت الله بروجردی، اظهار داشت: این پروژه تسهیل در بهبود عبور و مرور شهری، کاهش زمان سفر و کاهش هزینه‌های مصرفی سوخت و کاهش آلایندگی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: فاز اول این پروژه از انسجام تا میدان نماز و‌ فاز دوم آن از میدان نماز تا بلوار ولی عصر(عج) شهرک قدس است.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم با اشاره به اجرای فاز سوم این پروژه، گفت: این پروژه حدفاصل شهرک قدس تا پردیسان به طول 6 کیلومتر را شامل می‌شود که اکنون حدود 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: با بهره‌برداری از کل پروژه شاهد کاهش بار ترافیکی بلوار غدیر و تأمین دسترسی مناسب برای شهروندان پردیسان و شهرک قدس خواهیم بود.

حلوایی زاده با اشاره به توضیحاتی از پروژه خاطرنشان کرد: ابتدای این فاز با تقاطع شبدری کامل به بلوار ولی عصر شهرک قدس اتصال پیدا می‌کند و انتهای آن با چهار رمپ جهتی به مسیر دسترسی جاده ورجان متصل می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عملیات خاکبرداری کل مسیر به پایان رسیده و عملیات خاکریزی آن پیشرفت 95 درصدی داشته و دیگر عملیات ابنیه از جمله احداث کیسینگ لوله آب،‌ آبروها، اجرای دیواره‌های بتنی BRT و جدول‌گذاری در مراحل پایانی است.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم ابراز داشت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای بهره‌برداری از پروژه مذکور همزمان اجرای تأمین شبکه برق و روشنایی مسیر شامل خاکبرداری، احداث فونداسیون، نصب پایه چراغ‌ها و تیرهای بتنی برق در حال اجرا است.

وی در ادامه با اشاره به زمان بهره برداری این پروژه خاطرنشان کرد: عمده عملیات مسیر محور تا پایان سال تکمیل می‌شود ولی به دلیل نداشتن تملک بخشی از تقاطع غیر همسطح شهرک قدس تا بلوار آیت‌الله بروجردی بهره‌برداری هر دو این پروژه با هم از اوایل سال آینده است.

حلوایی زاده با اشاره به هزینه این پروژه، گفت: کل عملیات عمرانی احداث این پروژه 100 میلیارد تومان است که هزینه تملک را شامل نمی‌شود.

منبع: قم فردا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار