استاندار قم؛
صادقی گفت:جهاد کشاورزی استان قم هم باید به الگوی مصرف آب توجه کامل داشته وبا متخلفانی که اضافه برداشت از چاه‌ها دارند، به صورت جدی برخورد کند.
کد خبر: ۵۵۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 22 January 2018

به گزارش تابناک قم؛سیدمهدی صادقی،استاندارقم،در جلسه شورای حفاظت منابع آبی استان قم که پیش از ظهر یکشنبه در استانداری قم برگزار شد،با اشاره به اینکه در مسئله مدیریت آب فهم و اهداف مشترکی در مدیران استان وجود دارد اظهار کرد: ضرورت دقت و همگرایی در این زمینه برای مقابله با بحران‌ها روشن است.


وی افزود: مدیریت بهینه مصرف آب موضوعی است که با توجه به شرایط استان اولویت محسوب می‌شود و نباید در این زمینه اختلاف نظری وجود داشته باشد.


استاندار قم با اشاره به مکاتباتی که قرار است درباره حقابه‌ها صورت بگیرد، اظهار کرد: باید سهم استان قم از حقابه‌ها در مکاتبات مورد توجه قرار بگیرد. حتی اگر احساس می‌کنیم این حقابه تأمین نخواهد شد باز باید به آن تأکید کنیم.


وی با اشاره به اجرای طرح‌های تغییر الگوی کشت در قم گفت: باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که اگر به مساحت باغات اضافه کنیم، هر سال باید برای تأمین آب آن فکری داشته باشیم درحالی‌که زراعت را می‌توان در صورت بروز خشکسالی تعطیل کرد و به همین دلیل در توسعه باغات باید احتیاط لازم را به خرج دهیم.


صادقی مطالعات دقیق و برنامه‌ریزی برای تأمین آب باغات استان قم در بلند مدت توسط جهاد کشاورزی را خواستار شد.


وی با تأکید بر اینکه زراعت باید سازگار با اقلیم باشد، افزود: ما لزومی نداریم که حتماً نوعی از کشت را به نوع دیگر تغییر دهیم اگر شرایط طوری است که نمی‌توانیم در دراز مدت آب را تأمین کنیم باید این روند را متوقف کنیم.


استاندار قم معتقد است تعادل بخشی منابع آبی و ایجاد شرایط پایدار آبی در استان قم اصلی است که در برنامه‌ریزی‌ها نباید فراموش شود و آن را نباید فدای کشاورزی یا موضوعات دیگر کرد.


وی افزود: جهاد کشاورزی استان قم هم باید به الگوی مصرف آب توجه کامل داشته و با متخلفانی که اضافه برداشت از چاه‌ها دارند، به صورت جدی برخورد کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار