مدیرکل کمیته امداد قم:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: جشن ازدواج 200 زوج سالمند تحت پوشش این نهاد که بیشتر از ساکنان روستاهای استان می باشند، تا پایان سال جاری برگزار می شود.
کد خبر: ۵۵۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 22 January 2018

به گزارش تابناک قم،اکبر میرشکارافزود: استان قم طرح ازدواج سالمندان را برای نخستین بار در کشور آغاز کرده و در طرح اولیه زمینه ازدواج 200 سالمند زن و 200 سالمند مرد تحت پوشش کمیته امداد فراهم شده است.


وی اضافه کرد: بسیاری از سالمندان که به دلایلی همسرشان را از دست داده اند، از تنهایی و افسردگی در رنج هستند و تمایل به ازدواج مجدد دارند و کمیته امداد در تلاش است زمینه چنین ازدواج هایی را فراهم نماید.


وی در ادامه با بیان این که از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، 490 تن از دختران تحت پوشش کمیته امداد قم به خانه بخت رفته اند، گفت: برای حمایت از این دختران به ایتام 50 میلیون ریال و غیرایتام نیز 30 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج پرداخت شده و تا سقف 50 میلیون ریال نیز وام قرض الحسنه اختصاص داده شده است.


میرشکار افزود: همچنین تا پایان امسال 400 دختر تحت پوشش کمیته امداد با دریافت کمک هزینه ازدواج و وام قرض الحسنه به خانه بخت خواهند رفت.


وی به اقدام های فرهنگی در زمینه ازدواج اشاره و بیان کرد: کمیته امداد برای ازدواج پایدار زنان مطلقه تحت پوشش برنامه ویژه ای دارد تا زندگی پایداری برای آن ها فراهم شود.


وی اضافه کرد: کارشناسان کمیته امداد 465 زن مطلقه تحت پوشش در استان قم را شناسایی کرده اند که به دلیل اعتیاد همسران طلاق گرفته اند و در همین راستا مذاکراتی با آن ها شده تا در صورتی که همسرانشان اعتیاد خود را ترک نمایند و به کمک کمیته امداد شغل مناسبی به دست آورند، حاضر به زندگی مجدد با آن ها هستند.


میرشکار افزود: در حال حاضر برای ترک اعتیاد 100 تن از مردان اقدام های خوبی انجام شده و با کمپ ها مذاکراتی صورت گرفته تا از طریق سم زدایی و مشاوره های فکری به ترک اعتیاد آن ها کمک شود.


وی ادامه داد: این افراد پس از ترک اعتیاد تا 6 ماه توسط کارشناسان تحت نظر هستند و برای اشتغالشان نیز وام هایی در نظر گرفته شده است و این حمایت ها تا یک سال ادامه دارد تا 100 خانواده بی سرپرست سر و سامان یابند.


وی با بیان این که برای ازدواج مجدد 365 زن مطلقه نیز در مراحل بعدی اقدام می شود، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح از طریق برون سپاری به یک موسسه فرهنگی واگذار شده و 50 کارشناس در حال انجام اقدام ها هستند.


میرشکار گفت: کمیته امداد تسهیلاتی نیز برای زنان جوان مطلقه تحت پوشش کمیته امداد که امکان برگشت به زندگی قبلی را ندارند در نظر گرفته و در این راستا زنانی که ازدواج مجدد پایدار داشته باشند، کمک هزینه 30 میلیون ریالی دریافت می کنند و حمایت از فرزندانشان نیز ادامه خواهد یافت.


وی افزود: همچنین اگر همسر این زنان بیکار باشند، کمیته امداد برای اشتغال آن ها با کمک وام های خوداشتغالی اقدام می کند.


مجموع افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قم 35 هزار و 223 تن، از جمله سه هزار و 634 دانش آموز، 770 تن دانشجو، سه هزار و 469 تن زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال و یک هزار و 240 تن نیز افراد دارای بیماری صعب العلاج می باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار