مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مطرح کرد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: کاشت چمن جدید در فضای سبز توسط شهرداری در شهر قم متوقف شده است.
کد خبر: ۵۵۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶ 21 January 2018

به گزارش  تابناک قم، پیام جوادیان ظهر امروز در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به مشکل آبیاری فضای سبز اظهار کرد: در زمینه تخصیص زمین برای این فضا مشکلی وجود ندارد، ولی باید پیش بینی لازم را برای تخصیص پساب فاضلاب به فضای سبز قم صورت بگیرد تا دیگر فضای سبز توسط آب شرب یا آب چاه‌ها تغذیه نشود. 


وی ادامه داد: پساب فاضلاب شهر قم استاندارد نیست و به همین دلیل این پساب دوباره توسط شهرداری تصفیه می‌شود تا در آبیاری فضای سبز جنگلی مورد استفاده قرار بگیرد.


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: با قیمت اعلام شده توسط وزارت نیرو در خصوص پساب فاضلاب، امکان خریداری این پساب را برای آبیاری فضای سبز توسط شهرداری قم وجود ندارد.


جوادیان با اشاره به عدم ایجاد چمن جدید در شهر قم اظهار کرد: شهرداری به هیچ وجه چمن جدیدی را در شهر قم کاشت نکرده است، زمین‌های چمن در این شهر مربوطه به قبل است و راندمان مصرف آب در فضای سبز شهر قم بالا است.


مهرداد غضنفری در ادامه این جلسه با اشاره به اولویت تخصیص آب اظهار کرد: با توجه به وضعیت بارندگی در سال آب جاری، آب شرب اولویت نخست تخصیص آب کشور است.


وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که حق آبه تخصیص پیدا کرده برای استان قم حفظ شود، ما در آینده با حضور سرمایه گذاران مواجه هستیم و ایجاد صنایع جدید در استان قم نیاز به آب دارد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که مدیریت مصرف آب را در استان اجرا کنیم و مصرف آب را در بخش‌های کشاورزی و آشامیدنی در استان قم کاهش بدهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار