رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از نظارت دقیق بر محصولات کشاورزی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰ 20 January 2018

به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی گفت: قیمت محصولات کشاورزی توسط سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها در سامانه کشوری ثبت می‌شود و توسط کمیته پایش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مورد رصد قرار می‌گیرد.


وی اظهار داشت: بر همین اساس در صورت افزایش قیمت کالاهای اساسی، موضوع از طریق کارگروه تنظیم بازار کشور پیگیری و پس از اتخاذ تصمیمات لازم به استان‌ها جهت اجرا ابلاغ  می‌شود .


طلایی با اشاره به اینکه در سال جاری به دلیل درگیری واحدهای مرغداری تخمگذار به بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان، مرغ تعداد بسیار زیادی از این واحدها معدوم شد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت تخم مرغ، قیمت فروش تخم مرغ درب مرغداری را مصوب و به استان‌ها ابلاغ کرد و در استان قم نیز پس از ابلاغ قیمت و تشکیل جلسه تنظیم بازار و همچنین کمیته‌های فرعی، تخم مرغ در فروشگاه‌های منتخب در سطح استان با نرخ 5 هزار و 800 تومان عرضه شد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه قیمت مرغ نیز در هفته‌های گذشته ثابت بوده است، بیان داشت: در خصوص گوشت گرم گوسفندی نیز در سال جاری به منظور جلوگیری از افزایش قیمت، عرضه گوشت گرم وارداتی در فروشگاه‌های منتخب استان اجرائی شد و درحال حاضر نیز گوشت گرم گوسفند وارداتی دراستان قم در حال عرضه است.


طلایی با بیان این مطلب که قیمت دام زنده نیز نسبت به ماه‌های گذشته روند کاهشی داشته است، خاطرنشان کرد: نظارت بر قیمت‌ها می‌بایست با دقت و جدیت بیشتری توسط دستگاه‌های متولی در سطح استان صورت پذیرد و دستگاه‌های متولی در اجرای وظایف ذاتی خود، با نظارت بر انبارهای کالا و اخذ ماهانه موجودی انبارها و همچنین نظارت بر قیمت‌ها در سطح عرضه، جلوی افزایش بی رویه قیمت‌ها را بگیرند.


وی با اشاره به اینکه وظیفه تولید و تأمین محصولات کشاورزی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد، بیان داشت: نظارت بر قیمت عرضه محصولات در سطح خرده فروش بر عهده اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و همچنین صنوف وابسته است، لذا اگر پس از توزیع محصولات کشاورزی، خرده فروش در سطح شهر اقدام به گران فروشی کند، وظیفه دیگر دستگاه‌ها است تا با متخلف برخورد کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار