با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛
آستان مقدس حضرت معصومه(س) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که قرآن کشتی مطلا با هزینه شخصی ساخته شده و این آستان حمایت مادی از آن نداشته است.
کد خبر: ۵۵۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 20 January 2018

به گزارش تابناک قم، متن بیانیه روابط عمومی این آستان مقدس درباره نمایش قرآن کشتی مطلا در موزه حرم مطهر بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


بنا به درخواست تعدادی از دوستداران اهل بیت علیهم السلام و برای اطلاع رسانی صحیح در مورد اثر هنری قرآنی که موزه آستانه مقدس به منظور بازدید کوتاه مدت از آن در نظر گرفته شده بود، توضیحاتی ارائه می‌گردد:


با توجه به این که آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها همواره در تاریخ خود ملجأ و پناه عاشقان اهل‌بیت علیهم السلام بوده است این اثر هنری در تاریخ ۲۷ دی‌ماه جاری در موزه آستانه با حضور جمعی از مردم، خدام و مسئولین آستانه مقدس، معاون استانداری قم و اصحاب رسانه، بازدید شد.


این اثر، بدون هر گونه حمایت مادی از سوی آستانه مقدس، توسط هنرمند ارجمند جناب آقای موسویان و صرفاً برای ابراز ارادت ایشان به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، با طراحی و هزینه شخصی تولید شده که به درخواست سازنده آن و هماهنگی به‌عمل‌آمده از سوی استانداری قم جهت بازدید عموم مردم برای مدتی کوتاه به موزه آستانه مقدس منتقل گردیده بود و طبق نیت شخصی مالک، این اثر به حرم امام حسین علیه‌السلام اهدا می‌گردد.


روابط عمومی آستانه مقدس ضمن تشکر از همه دلسوزان، اطلاع رسانی را وظیفه خود می‌داند.

 لازم به ذکر است: مراسم رونمایی از اثر هنری «قرآن کشتی مطلا» هفته گذشته با حضور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در موزه حرم مطهر برگزار شد.


«قرآن کشتی مطلا» یک اثر هنری بر روی کشتی است که کل قرآن کریم از ابتدا تا انتهای آن با سوزن فولادی حک شده است.


علی اصغر موسویان از هنرمندان و خادمان آستان مقدس توانسته کل قرآن کریم را بر روی کشتی به طول سه و عرض و ارتفاع یک متر بنگارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار