رئیس دانشگاه امام صادق(ع):
رئیس شورای علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی گفت: جوانان در تنوع سبک های زندگی امروزی سردرگم و سرگردان هستند.
کد خبر: ۵۵۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۶ 20 January 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد سعید مهدوی ‌کنی در نشست خبری در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم عنوان کرد: سبک و شیوه زندگی اهمیت زیادی دارد چرا که مسئله قدرت انتخاب و انتخاب ‌گری که از ویژگی‌های انسان می باشد دارای اهمیت به سزایی است.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) افزود: این اهمیت به واسطه افزایش فرصت‌های انتخاب بیش از گذشته و افزایش امکانات و تغییر فرهنگ در جامعه ظهور پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در گذشته الگوها محدود به خانواده و محله و قومیت ها بود در حالی که در دوران جدید الگوهای فراوانی وجود دارد؛ جوانان در تنوع سبک های زندگی امروزی سردرگم و سرگردان هستند.

وی بیان کرد: آنچه انسان انتخاب می‌ کند بر روی افکار و ارزش‌ها و باورهای او اثر گذار است و این انتخاب برگرفته از باورها و ارزش های اوست.

رئیس شورای علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی یادآور شد: این انتخاب ها، حتی الگوهایی را ایجاد می‌کند که در تفکرات و گرایشات سیاسی افراد اثرگذار است؛ عده ای در ابتدا الگو می‌گیرند و سپس به سمت ارزش‌ها سوق می یابند، در میان جوانان گروه‌هایی وجود دارد که از آن‌ها الگو‌گیری کرده و مد را انتخاب می کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدوی ‌کنی خاطرنشان کرد: گروههای مختلفی را می‌شناسیم که دائما برای اغناء مردم، مصرف کالاهای خاص را تبلیغ می کنند.

وی بیان کرد: این جشنواره‌ها فرصت خوبی برای ارائه سبک های زندگی است و رقابت سازنده‌ای ایجاد کرده است همچنین موجب شده بسیاری از تبلیغات، تولید کالاها، مدل‌ها و سبک‌ها شکل بگیرد.

رئیس شورای علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی اظهار داشت: با دستاوردهای این جشنواره می توان خلاقیت و نوآوری را در ارائه الگوهای ارزشی ایجاد کرد و فرهنگ دینی و اسلامی را معرفی کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار