استاد حوزه علمیه گفت: مبلغان باید با حضوری فعال در فضای مجازی مباحث دینی را با زبان زیبا بیان کنند و طلاب می‌توانند ترویج‌دهنده مهربانی، آرامش و غیره در این فضا باشند.
کد خبر: ۵۵۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰ 20 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهاب مرادی در همایش فضای مجازی و خانواده من که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت ورود طلاب به فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی کنونی، مجازی نبوده و مبلغان باید در این فضا حضوری فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه مبلغان باید با جامعیت پاسخگوی افکار عمومی در فضای مجازی باشند، افزود: مبلغان سخنگوی دولت و حاکمیت نبوده که بخواهند برای هر موردی اظهار نظر کنند ، چراکه در برخی موارد شاهد ضربه به کلیات امر تبلیغ بوده‌ایم.

مبلغ فضای مجازی، با تأکید بر حفظ امر تبلیغ در فضای مجازی خاطرنشان کرد: مبلغان باید با حضوری فعال در فضای مجازی مباحث دینی را با زبان زیبا بیان کنند و طلاب می‌توانند ترویج‌دهنده مهربانی، آرامش و غیره در این فضا باشند.

وی با مهم دانستن معمم شدن برای طلاب جوان عنوان کرد: طلاب جوان باید هرچه سریع‌تر به جمع معممین بپیوندند، چراکه این کار دارای آثار و برکات فردی و اجتماعی بسیاری است، همچنین طلاب باید از اعتبار معمم بودن خود بیشترین بهره را ببرند تا رفتارهای نادرست جامعه تغییر کند.

مرادی با بیان اینکه طلاب باید شنونده و راهنمایی‌کننده خوبی برای مردم باشد، تصریح کرد: نفس همه روحانیون به واسطه جایگاه دینی داشتن دارای تأثیر است و کسی که در راه خدا گام بردارد قطعاً با نصرت الهی همراه می‌شود و در راه تبلیغ هم نیاز نبوده مبلغان در فضای مجازی به همه سؤالات مردم پاسخ دهند و وارد مباحث علمی و فلسفی شوند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: مبلغان در زمان مواجه با فردی دارای مشکل زمانی که اراده کنند با سرمایه ذهنی روحانیت مراتب توجیه این فرد را تغییر دهند در این شرایط خداوند هم این قدرت را افزایش می‌دهد، به‌عنوان نمونه افرادی پس از گناه سؤالی مبنی بر اینکه آیا هنوز مؤمن هستند به ذهن دارند که در این زمینه تنها باید با یک کلمه او را بازگردانیم و الله از دست خواهد رفت.

وی با اشاره به کاهش اختیارات روحانیت پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: تا پیش‌ازاین اکثر امور کشور به دست روحانیت بود که اعلام شد حتی روحانیون حق عقد خواندن را نیز ندارند که این اقدامات در راستای کاهش اختیارات روحانیت بود که در این شرایط جامعه مشتاق رسیدن به روحانیت بود.

به گفته مرادی، برخی نهادها و دستگاه‌ها در کسب اعتماد مردم صعود و افول دارند که روحانیت نباید در جریان محبوبیت اجتماعی به‌هیچ‌عنوان وارد این مسائل شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار