آیت‌الله اعرافی:
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: برنامه پنج ساله حوزه‌های علمیه نیز تا اوایل سال آینده ابلاغ می‌شود و انتظار می‌رود در استان‌ها نیز برنامه پنج ساله ای تدوین شود.
کد خبر: ۵۵۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 19 January 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، با تقدیر از همکاری‌های امام جمعه تبریز با حوزه علمیه ابراز کرد: اعتمادسازی و وحدت بخشی جامعه با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در آذربایجان شرقی، گسترش پیدا کرده که واکنش‌های خوبی نیز در مجامع ملی داشته است.


وی با اشاره به اینکه در فصل جدید مدیریت حوزه علمیه، بیش از ۲۰۰ عنوان طرح و برنامه تدوین شده است، اظهار کرد: ۲۵۰ کارویژه برای روحانیت شناسایی و گروه بندی شده و براساس آن آمایشی صورت گرفته است.


آیت الله اعرافی افزود: نظام جامعه رشته‌ای در جامعه المصطفی العالمیه تشکیل شده و همچنین نظام جامع کاربردی حمایتی نیز شکل گرفته است تا وضع فعلی حوزه‌های علمیه ارتقا پیدا کند.


مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: حوزه‌های علمیه رشد کمی پیدا کرده‌اند اما در کیفیت و سطح، به ویژه در شهرستان‌ها چندان توفیقی نداشته‌ایم.


رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه انتظار داریم تبریزی‌ها به کمک نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بیایند تا سیاست‌های جدید حوزه علمیه محقق شود، افزود: امتحان‌های شفاهی باید به استان‌ها منتقل شود که در حال انجام آن هستیم، در پایه ۸ و ۱۰ نیز پنج نمره برای ارائه مقاله علمی به صورت اختیاری اختصاص پیدا کرده است.


وی اضافه کرد: از مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی خواسته‌ایم تا اساتید پایه‌های ۸ و ۱۰ را معرفی کنند تا حوزه علمیه استان از قم مستغنی بشوند.


وی همچنین تصریح کرد: باید درس خارج فقه و اصول در استان آذربایجان شرقی به دو یا سه درس افزایش پیدا کند، تا سطح علمی و فقهی حوزه‌های علمیه افزایش پیدا کرده و به دوران شکوه پیشین تبریز بازگردیم.


آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه ۸۰ درس خارج فقه و اصول در کشور شناسایی شده است، گفت: ۱۲ درس خارج در استان‌ها از سوی شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تایید شده است.


عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: اگر سطوح عالی منظم بشود و درس‌های خارج نیز ساماندهی شود، زمینه ای فراهم می‌شود تا گروه‌های علمی در استان‌ها تشکیل شده و سطح سه نیز در استان‌ها راه اندازی شود.


وی بر ضرورت تشکیل گروه‌های علمی در مدارس علمیه تاکید و اظهار کرد: اگر گروه‌های مختلف علمی در مدارس تشکیل شود در تقویت پایان نامه نویسی نیز بسیار موثر خواهد افتاد که مدیران حوزه‌های علمیه باید نسبت به تقویت آن اهتمام داشته باشند.


وی تاکید کرد: شورای مدیران مدارس استان آذربایجان شرقی باید هر ماه در شهرها و مدارس مختلف تشکیل شود تا فعالیت‌های آنان را هماهنگ‌تر کند.


آیت‌الله اعرافی گفت: برنامه پنج ساله حوزه‌های علمیه نیز تا اوایل سال آینده ابلاغ می‌شود و انتظار می‌رود در استان‌ها نیز برنامه پنج ساله‌ای تدوین شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار