مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از بی‌حوصلگی بعضی قضات گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود که بعضی قضات آن صبر و حوصله کافی در امر قضا را ندارند و زود عصبانی می‌شوند و لازم است که قضات تمرین صبر و حوصله کنند.
کد خبر: ۵۵۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 19 January 2018

به گزارش تابناک قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه و هیئت همراه با اشاره به اهمیت قوه قضائیه در جامعه اسلامی اظهار داشت: دستگاه قضایی یک جامعه، مانند تابلویی است که مردم همه خوبی‌ها و بدی‌ها را در این تابلو می‌بینند و طبعاً این دستگاه با سایر دستگاه‌های کشور متفاوت است چراکه با همه مردم در ارتباط است.


وی با تأکید بر اصلاح قوه قضائیه در کشور افزود: اصلاح دستگاه قضاییه اصلاح جامعه است و دراین‌ارتباط هرچقدر کار شود خوب است.


مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از بی‌حوصلگی بعضی قضات افزود: متأسفانه مشاهده می‌شود که بعضی قضات آن صبر و حوصله کافی در امر قضا را ندارند و زود عصبانی می‌شوند و لازم است که قضات تمرین صبر و حوصله کنند.


آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به عهدنامه مالک اشتر و توصیه حضرت علی(ع) به قضات گفت: قاضی‌ نباید از یک پرونده به‌صورت بدون تحقیق لازم بگذرد و قضاوت کند، بلکه لازم است همه جوانب امر دیده شود و تحقیقات کافی در این عرصه صورت گیرد.


وی با اشاره به اهمیت صلح و سازش و نقش قضات در آموزش این امر به مردم بیان کرد: خیلی از قضات می‌توانند مردم و طرفین دعوا را با یکدیگر آشتی دهند و به آن‌ها نحوه صلح و سازش را آموزش دهند و این کار می‌تواند تعداد پرونده‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد.


استاد برجسته حوزه علمیه طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها را مشکل مهم دیگر مردم در مراجعه به دستگاه قضایی دانست و تأکید کرد: طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها بسیار آزاردهنده است و این امر زیبنده دستگاه قضایی جمهوری اسلامی نیست.


آیت‌الله مکارم شیرازی نظارت کافی بر وکلا را خواستار شد و گفت: متأسفانه گاهی اوقات بعضی از وکلا در روند دادرسی سنگ‌اندازی می‌کنند و باعث طولانی شدن روند دادرسی می‌شوند که لازم است فکری برای این موضوع شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار