شهاب مرادی:
فعال تبلیغی فضای مجازی، بر لزوم استفاده طلاب از کارکردهای روحانیت در جهت هدایت عمومی تاکید کرد و گفت: یکی از اشکالات فعالان فضای مجازی اظهارنظر در همه موارد است؛ مبلغان ما باید بدانند که سخنگوی دولت یا حاکمیت نیستند که در همه موارد اظهار نظر کنند.
کد خبر: ۵۵۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 19 January 2018

به گزارش تایناک قم، حجت‎الاسلام والمسلمین شهاب مرادی امروز در همایش فضای مجازی و خانواده من در دفتر تبلیغات گفت: فضای مجازی، مجازی نیست، طلاب نیز نباید در این فضا، مجازی باشند بلکه باید واقعی باشند و خود را بیان کنند.


وی افزود: یکی از اشکالات فعالان فضای مجازی اظهارنظر در همه موارد است؛ مبلغان ما باید بدانند که سخنگوی دولت یا حاکمیت نیستند که در همه موارد اظهار نظر کنند زیرا برخی اوقات به دلیل فقر اطلاعات به اصل کار تبلیغی ضربه وارد می کند.


مرادی اظهارکرد: مبلغان باید در فضای مجازی، مبلغ بودن خود را حفظ کنند و مباحث دینی را به خوبی و با زبان زیبا بیان کنند؛ مبلغان باید در حوزه فعالیت خود از طهارت تا دیات در همه امور حضوری فعال داشته باشند.


مبلغ رسانه‎ای و فضای مجازی کشور بیان کرد: ترویج مهربانی، ترویج آرامش، ترویج صداقت و... از امور مهمی است که مبلغان باید به این امر بپردازند.وی گفت: طلبه ها باید معمم شوند و جوانان طلبه باید هرچه زودتر به جمع معممین بپیوندند زیرا معمم شدن آثار و برکات فردی و اجتماعی بسیاری دارد؛ طلاب معمم باید بدانند که مردم به آنها و فعالیت آنها نیاز دارند.


وی افزود: همه روحانیون دارای تاثیر نفس هستند زیرا سخنی که از جایگاه خدایی بیان می شود قطعا تاثیرگذار نیز خواهد بود؛ کسی که برای خدا گام بر می دارد قطعا با نصرت الهی نیز همراه خواهد بود.


مرادی اظهارکرد: مبلغان در پاسخ به سوالات مردم حتما لازم نیست که به مباحث علمی و فلسفی دست بزنند بلکه گاهی اوقات تنها با یک کلمه مثل اینکه توبه کن و دیگر این کار را تکرار نکن بسیار موثرتر عمل خواهیم کرد.


مبلغ رسانه‎ای و فضای مجازی کشور بیان کرد: وقتی که یک مبلغ با یک فردی که دارای مشکل خاص است مواجه می شود و اراده می کند که با سرمایه ذهنی روحانیت خود روحیه این فرد و جهان بینی آن فرد را تغییر دهد قطعا خداوند نیز این قدرت را به برکت همین نیت به او می دهد.


وی گفت: بسیاری از جوانان پس از گناهان خود به ما مراجعه می کنند که آیا هنوز یک مومن هستند؟ در این زمینه تنها با یک کلمه می توانیم او را باز گردانیم و اگر بخواهیم او را در کشاکش اقوال درگیر کنیم قطعا او را از دست خواهیم داد.


وی افزود: یک گزارشی ارایه شد و در جلسات مقدماتی یک گزارش بیان شد که جالب است که نیروی انتظامی در گروه مرجع رشد کرده است و اعتماد مردم به این نیرو افزایش پیدا کرده است؛ در جریان محبوبیت اجتماعی گروه های مختلفی رشد و سقوط می کنند ولی روحانیون به هیچ عنوان نباید وارد این مسایل شوند وباید با کارکردهای خود فعالیت کنند.


مرادی اظهارکرد:تا صد سال پیش آموزش و پرورش و اوقاف و معاملات و مسایل قضایی همگی در اختیار روحانیت و سپس اعلام کردند که حتی روحانیون حق عقد خواندن هم ندارند؛ به هر شکلی در دوران سابق سعی شد که همه اختیارات روحانیت را سلب کنند ولی قطعا جامعه به سوی روحانیت شوق و استقبال دارد و روحانیت نیز باید این کارکردها را به هر شکل در جامعه ساری و جاری کنند.


مبلغ رسانه‎ای و فضای مجازی کشور بیان کرد: طلاب باید از اعتبار معمم بودن استفاده کرده و رفتارهای ناصواب در جامعه را تغییر دهند؛ طلاب باید حرف مردم و اقشار مختلف را بشوند و آنها را راهنمایی کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار