مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم گفت: دولت در سال‌های گذشته در بخش نوسازی و یارانه کرایه اتوبوس‌ها به تعهدات خود عمل‌ نکرده است.
کد خبر: ۵۵۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 18 January 2018

به گزارش تابناک قم،حسین مؤمنی با بیان اینکه در حال حاضر 120 اتوبوس ملکی و 280 اتوبوس بخش خصوصی کار جابجایی مسافر در قم را انجام می‌دهند، اظهار داشت: با توجه به نیاز شهر قم به افزایش تعداد اتوبوس‌های عمومی این ظرفیت تا 600 دستگاه با توجه به معابر و خیابان‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به عمر بالای اکثر اتوبوس‌های درون‌شهری ابراز کرد: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی 9 سالگی و در آستانه فرسودگی قرار دارد که با فراخوانی به شرکت‌های خصوصی از آن‌ها خواسته‌شده برای نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ادامه داد: 90 درصد ناوگان اتوبوسرانی قم بخش خصوصی بوده که قرار است در فاز نخست ابتدا اتوبوس‌های ملکی نوسازی شود و سپس در فاز دوم در سال 97 با توجه به رسیدن عمر اتوبوس‌های بخش خصوصی به استاندارد 10 سال کار نوسازی آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی از عدم‌حمایت دولت در سال‌های گذشته برای نوسازی اتوبوس‌های درون‌شهری خبر داد و گفت: از سال 88 دولت هیچ مبلغی از سهم خود بابت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی که مصوب شده را تخصیص و پرداخت نکرده است.

مؤمنی با تأکید بر اینکه دولت طی سال‌های گذشته در بخش نوسازی و یارانه کرایه اتوبوس‌ها به تعهدات خود عمل‌ نکرده است، خاطرنشان کرد: سهم دولت برای یارانه هر سال سه میلیارد تومان بوده که در سال‌های گذشته پرداخت‌نشده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار