مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، 105 واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد این استان خریداری شده است.
کد خبر: ۵۵۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 18 January 2018

به گزارش تابناک قم،اکبر میرشکارافزود: کمیته امداد برای هر واحد 400 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند و مددجویان نیز با توجه به توانایی مالی خودشان و میزان آورده ای که می توانند داشته باشند، نسبت به خرید خانه اقدام می نمایند.

وی اضافه کرد: خیران در تامین مالی خرید خانه کمک های قابل توجهی به مددجویان می کنند و کمیته امداد نیز در تلاش است تعداد واحدهای خریداری شده تا پایان امسال به 150 واحد افزایش یابد.

سال گذشته 85 واحد برای مددجویان کمیته امداد در قم خریداری شد.

به گفته وی، در 9 ماه امسال، برای 475 باب از خانه های مددجویان که نیاز به بازسازی و تعمیر داشت حدود 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

میرشکار در ادامه گفت: 23 هزار و 800 تن در استان قم تحت پوشش بیمه درمان کمیته امداد هستند که از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه حدود 100 میلیارد ریال در این راستا هزینه شده است.

وی افزود: سالانه برای درمان و نگهداری یک هزار و 240 بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد قم هشت میلیارد ریال هزینه می شود.

وی بیان کرد: در 9 ماه سال جاری، 20 هزار و 346 خانواده از کمیته امداد قم خدمات حمایتی دریافت کرده اند که از این تعداد 15 هزار و 350 خانوار علاوه بر این خدمات، مستمری نیز دریافت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد قم با تاکید بر توانمندسازی خانواده های تحت پوشش، گفت: از مهر 95 تا آبان 96، 2 هزار و 100 خانوار به دلیل توانمندسازی در حوزه اشتغال، ازدواج یا موارد دیگر از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده اند که این آمار قابل توجه و خوبی در سراسر کشور است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تا پایان آذرماه 2 هزار و 500 تن بالغ بر 75 میلیارد ریال از کمیته امداد قم وام قرض الحسنه برای اشتغال، ازدواج، خرید لوازم منزل و یا رفع مشکلات زندگی دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در همین مدت به بیش از یک هزار خانواده که تحت پوشش کمیته امداد نیستند به صورت موردی و مقطعی خدماتی از جمله کمک به خرید جهیزیه و یا تعمیر مسکن به مبلغ 23 میلیارد ریال پرداخت شده است.

میرشکار با اشاره به این که درآمدهای کمیته امداد در 9 ماه امسال 260 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است، گفت: این درآمدها از محل هایی از جمله 76 میلیارد ریال صدقه، 62 میلیارد ریال از محل طرح اکرام و محسنین و96 میلیارد ریال نیز کمک های خیران در مناسبت های جشن عاطفه ها، رمضان و کمک به زلزله زدگان بوده است.

وی افزود: این کمک ها نشان دهنده اعتماد قابل توجه مردم به کمیته امداد است و امیدواریم بتوانیم نسبت به تقویت اعتماد مردم اقدام های بیشتری انجام دهیم.

مجموع افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، 35 هزار و 223 تن از جمله سه هزار و 634 دانش آموز، 770 تن دانشجو، سه هزار و 469 تن زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال و یک هزار و 240 تن نیز افراد دارای بیماری صعب العلاج می باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار