حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:
استاد حوزه علمیه قم گفت: فضای مجازی به فضایی برای آبروریزی تبدیل شده است، نباید به تمام مطالب بیان شده در فضای مجازی اعتماد کرد و بسیاری از خبر‌ها در این فضا تکذیب می‌شود.
کد خبر: ۵۵۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱ 18 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امشب در سخنرانی خود در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با اشاره به ویژگی‌های قوم بنی اسرائیل اظهار کرد: بنی اسرائیل در واقع فرزندان و نوادگان حضرت یعقوب بودند و قوم بنی اسرائیل در قرآن به عنوان پیمان شکن ترین قوم معرفی شده است.

وی ادامه داد: اعضای قوم بنی اسرائیل با خداوند پیمان بستند که توحید داشته باشند، اما اعضای این قوم به این پیمان وفادار نماندند و بارها بت پرست شدند، توحید ویژگی مشترک بین تمام ادیان است و همه پیامبران مردم را به پرستش خدای واحد دعوت کردند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یادآوری معاد، پرهیز از طاغوت و شیطان و دعوت به توحید جزو ویژگی‌های مشترک بین تمام پیامبران الهی است.

رفیعی با اشاره به سیره ائمه معصومین(ع) در زمینه توحید اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) اجازه نمی‌دادند کسی در مقام تعریف از آن‌ها، توحید را زیر سوال ببرد و ائمه معصومین(ع) را با خدا مقایسه کند.

وی ادامه داد: توحید یعنی اینکه به خداوند واحد اعتقاد داشته باشیم و برای خداوند شریک نگیریم، مهمترین اصل در اسلام، توحید است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از مهمترین توصیه‌های خداوند به انسان، احسان به پدر و مادر است، براساس آیات قرآن انسان باید به صورت کریمانه با والدین خود صحبت کند، انسان پس از مرگ پدر و مادرش هم می‌تواند به وسیله انفاق به والدین خود احسان کند.

رفیعی شکر نعمت‌های خداوند را ضروری دانست و تصریح کرد: انسان باید از والدین خود تشکر کند، البته والدین نیز در قبال فرزندان خود وظایفی دارند و نباید بین آن‌ها تفاوت بگذارند.

وی ادامه داد: محبت پدر و مادر به فرزند، یک امر غریزی است، اما فرزندان معمولا فراموش می‌کنند که به پدر و مادر خود احسان کنند، به همین دلیل بارها احسان به والدین در قرآن ذکر شده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بستگان بر افراد غریبه مقدم تر هستند، به همین دلیل انسان باید ابتدا به بستگان خود انفاق کند، اگر همه افراد به این وظیفه خود عمل می‌کردند، بار زیادی از دوش کمیته امداد برداشته می‌شد.

رفیعی، یتیم را فرزند غیر بالغ پدر از دست داده دانست و تصریح کرد: در دوران جاهلیت ظلم‌های زیادی به ایتام می‌شد و بزرگان قبایل اموال آن‌ها را غصب می‌کردند و ابوسفیان یکی از افراد ظالم به ایتام بود.

وی ادامه داد: چیزی جز اشک یتیم دل امام علی(ع) را نمی‌لرزاند و ائمه معصومین(ع) تاکید زیادی بر کمک به ایتام داشتند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان مسکین، انسان مستاصلی است که در رفع نیازهای اولیه خود مانده است، وضعیت انسان مسکین به مراتب بدتر از انسان فقیر است.

رفیعی فضای مجازی را فضایی برای آبروریزی دانست و تصریح کرد: نباید به تمام مطالب بیان شده در فضای مجازی اعتماد کرد، بسیاری از خبرها در این فضا تکذیب می‌شود، مردم نباید به شایعات تکیه کنند و باید سخنانشان براساس سند باشد.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید عادلانه سخن بگوید و نباید براساس منافع جناح‌ها صحبت کند، همچنین نیکو سخن گفتن با مردم هم جزو توصیه‌های ائمه معصومین(ع) است، همان طوری که دوست داریم دیگران با ما سخن بگویند، باید با آن‌ها صحبت کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار