مرجع تقلید شیعیان گفت: زن‌های جامعه اگر اصلاح شوند، مردان هم اصلاح می‌شوند، آن‌وقت جمال و کمالش در این نیست که بخواهد برود خودنمایی کند.
کد خبر: ۵۵۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۵ 18 January 2018

به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جوادی آملی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی مدیر جامعةالزهراء که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با اشاره به اینکه حقیقت انسان به روح انسان بوده و روح انسان موجودی است مجرّد و اختصاصی به زن یا مرد ندارد , اظهار داشت: دین برای پرورش انسان آمده و حقیقت انسان به روح انسان است و روح انسان نه مذکر بوده و نه مؤنث، دین برای انسان آمده، برای مرد و زن نیامده، روح وقتی مجرّد شد نه مؤنث است نه مذکّر، فرق ما و غربی‌ها در این بوده که آن‌ها می‌گویند انسان دو قسم است یا مذکّر است یا مؤنث، ما می‌گوییم انسان نه مذکر نه مؤنث، بلکه یک حقیقت است.

وی به روح لطیف و اثرپذیر زن و برخورداری بیشتر از سلاح اشک در این قشر از جامعه اشاره‌کرده و با تصریح بر اینکه مناجات و دعا در زن‌ها اثرپذیرتر از مردهاست, اذعان داشت: مسائل حوزوی و دینی اثرش در زن‌ها و دخترها بیش از مردهاست برای اینکه این‌ها رقیق‌ترند، بسیاری از مردها در جبهه‌های جنگ، علیه اسلام شمشیر می‌زدند ولی همسران این‌ها مخفیانه اسلام آورده بودند این اثر دین در زن‌هاست، چون دین با مناجات و دعا پیش رفت و این پذیرش در زن‌ها بیشتر است،

مرجع تقلید شیعیان ابراز کرد: دین با جهاد پیشرفت نکرد با جهاد، دفاع کرد و دین با مناجات و دعا پیش رفت، آن کاری که از سلاح دعای کمیل برمی آید از سلاح آهن برنمی آید، آن سلاحی که «و سلاحه البکاء» اثر این سلاح در زن‌ها خیلی بیشتر است، چون در جهاد اکبر این کارساز است، این سلاح اکبر است که آه می‌خواهد.

وی تصریح کرد: این نعمت نیایش و دعا بدون زن در جامعه کم است، سعی شما بلیغ باشد این‌ها را که تربیت می‌کنید چیزهایی یادشان بدهید که گریه‌های این‌ها گریه‌های عاطفی و زنانه نباشد، مردانه گریه کنند مثل زینب کبری(س) و این آه, یک نعمت و سرمایه است.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: در روایات ما هم هست که از قساوت قلب بوده که چشم همراهی نمی‌کند، این سرمایه را شما رهبری کنید، مثلاً با حرف‌های عادی اشک نیاید. این اشک به‌آسانی به دست نمی‌آید این سرمایه در راه مناجات باشد.

وی خاطرنشان کرد: زن‌های جامعه اگر اصلاح شوند، مردان هم اصلاح می‌شوند، آن‌وقت جمال و کمالش در این نیست که بخواهد برود خودنمایی کند، یک مادر خوب می‌تواند فرزند داری کند و همسر و جامعه را اداره کند، ذات اقدس الهی این را مظهر رحمت قرار داد و کمالی نیست که مرد بتواند پیشرفت کند و زن نتواند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار