معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود ۲ هزار مؤسسه قرانی مردمی در سراسر کشور وجود دارد.
کد خبر: ۵۵۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ 16 January 2018

به گزارش تابناک قم، عبدالهادی فقهی‌زاده پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با آیت الله العظمی سبحانی که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه برگزار شد، ضمن اشاره به فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: آثار قرانی شما مرجع بزرگ بسیار اثر بخش است و برکات فراوانی دارد.

وی افزود: اثر منشور جاوید اگر خلاصه شود و سپس به زبان‌های دیگر ترجمه شود کار خوبی است و مشتاقان بسیاری دارد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حوزه تبلیغ و ترویج معارف قرآن چند اثر درخشان دارید که ما می‌توانیم از آن‌ها بسیار بهره‌مند شویم و آنها را زمینه بعضی مسابقات قران و حدیث قرار دهیم.

وی گفت: در معاونت قرآن و عترت مسابقه بزرگ ملی هم در حفظ و مفاهیم قرآن و هم در آموزه‌های عترت برگزار می‌کنیم و حدود ۲ هزار مؤسسه قرانی مردمی در سراسر کشور وجود دارد که آن‌ها را هدایت می‌کنیم.

فقهی‌زاده با بیان اینکه ترجمه‌های قرآن نیز با نظارت این معاونت منتشر می‌شود، ادامه داد: بعد از انقلاب حدود ۸۰ ترجمه عرضه شده که این دوران را دروه شکوفایی ترجمه قرآن می‌توان نام برد.

وی برگزاری جشنواره‌های ملی و سراسری آواها و نغمات دینی، تربیت معلم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، آموزش‌های مختلف روخوانی، روان خوانی و آموزش تقسیر قرآن را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار