معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دوران انقلاب اسلامی زمان شکوه ترجمه قرآن کریم است و با تلاش محققان قرآن پژوه، 80 ترجمه جدید در این دوران تدوین شد.
کد خبر: ۵۵۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 16 January 2018

به گزارش تابناک قم، عبدالهادی فقهی زاده روز سه شنبه در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، در قم افزود: علاوه بر تحول ایجاد شده در حوزه ترجمه و چاپ قرآن کریم، امروز بیش از 2 هزار موسسه مردمی در زمینه های قرآنی فعالیت می کنند که از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری مسابقات بزرگ قرآنی در سطح کشور و جهان، به دنبال ترویج آموزه های قرآنی در میان افراد جامعه است.

وی ادامه داد: این معاونت با حمایت و هدایت فعالیت های قرآنی و اعطای مجوز به موسسه های قرآنی، سیاست های خود را دنبال می کند.

معاون وزیر ارشاد گفت: برگزاری جشنواره سراسری آواها و نغمات قرآنی، ترویج روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، حفظ و تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و همچنین آموزش مربیان قرآنی مدارس و مساجد از جمله فعالیت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر اعتلای ارزش های دینی در جامعه است.

وی با اشاره به چاپ قرآن به خط فارسی در کشور، بیان کرد: هیاتی متشکل از کارشناسان علوم قرآنی در ایران در حال تدوین رسم الخط فارسی برای چاپ قرآن کریم هستند تا خواندن این کتاب آسمانی برای هموطنان آسان تر شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم بهره گیری از آثار آیت الله سبحانی در ترویج مفاهیم قرآن و عترت، بیان کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاقه مند است خلاصه آثار این مرجع تقلید و استاد برجسته قرآن را در حوزه تفسیر موضوعی، تدوین و به زبان های زنده دنیا ترجمه کند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در سفر به قم با آیات جعفر سبحانی و عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد، دیدار از موسسه قرآنی ترجمان وحی و حضور در دانشگاه قرآن و حدیث از دیگر برنامه های وی در قم بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار