استاندار قم با انتقاد از استقرار برخی صنایع سرب و آلاینده‌‌های ناشی از آن در سطح استان گفت: در زمینهٔ استقرار و فعالیت‌های واحدهای تولید سرب اگر در گذشته اشتباهاتی صورت گرفته باید توسط مسئولان فعلی جبران شود.
کد خبر: ۵۵۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶ 16 January 2018

به گزارش تابناک قم، سیدمهدی صادقی در پنجمین کارگروه امنیت غذایی استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: باید تمهیدات لازم برای امنیت غذایی استان در شرایط مختلف در بین مسئولان دستگاه‌های مختلف به‌درستی اندیشیده شود.

وی با انتقاد از استقرار برخی صنایع سرب و آلاینده‌‌های ناشی از آن در سطح استان افزود: در زمینهٔ استقرار و فعالیت‌های واحدهای تولید سرب اگر در گذشته اشتباهاتی صورت گرفته باید توسط مسئولان فعلی جبران شود که جبران آن‌هم نیازمند تعامل بین سه دستگاه مسئولیت دار در این زمینه یعنی علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت از محیط‌زیست است.

استاندار قم با تأکید بر مغایرت سیاست‌های کلان استان با استقرار واحدهای آلاینده نظیر سرب در محدوده استان گفت: سیاست‌های کلان استان در هیچ شرایطی افزایش واحدهای مربوط به استقرار واحدهای سرب در استان را نخواهد داشت و تلاش‌ها هم بر این بود تا تکلیف واحدهای غیرمجاز و با درصد آلایندگی غیرمجاز نیز مشخص شود.

صادقی بابیان میزان تولید قابل‌توجه صنایع سرب در استان قم عنوان کرد: در کل کشور میزان مصرف سرب در حدود 70 هزار تن بوده که دو برابر این میران در استان قم تولید می‌شود که به‌نوبه خود یک ظلم آشکار در حق مردم است.

وی مجمع استانی سلامت را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: در موضوع مجمع سلامت نیز هدف از همکاری‌های بین دستگاهی به خاطر بهره بری بیشتر با هزینه‌های کمتر بوده که باید این مهم با تمام ابعادی که دارد در فرآیند شکل‌گیری سلامت اجتماعی در استان قم اجرا شود.

استاندار قم با اشاره به اهمیت مقوله سلامت و امنیت در جامعه تأکید کرد: مسئله سلامت از منظر حاکمیتی مسئله مهمی بوده چراکه سلامت و امنیت در صدر مهم‌ترین شاخصه‌های موجود در یک کشور بوده که بدون بودن این دو مسئله حیاتی هیچ امری در جامعه امکان وقوع پیدا نخواهد کرد و اهمیت این دو موضوع ناگفته پیداست.

صادقی بابیان اهمیت پیگیری و توجه کافی به مجمع سلامت استان در بین دستگاه‌های استانی تصریح گرد: اگر مجمع سلامت نیز مانند برخی شوراهای تشریفاتی بخواهد عمل کند راه به‌جایی نمی‌تواند ببرد، پیشرفت و توسعه مجمع استانی سلامت در کنشگری و درک واقعی تمام دستگاه‌های استانی از مقوله سلامت را می‌طلبد.

وی با اشاره به اهمیت شکل‌گیری باوری درست از مقوله سلامت در بین آحاد مختلف جامعه عنوان کرد:برای اینکه سلامت کلی در استان شکل گیرد باید تک‌تک افراد نقش کارکردی خود را در آن ایفا کند که به‌نوبه خود نیازمند برخی فرهنگ‌سازی‌های موردنظر است.

استاندار قم با انتقاد از بالا بودن تردد موتورسیکلت در قم و سوانح ناشی از آن ابراز کرد: قم درزمینهٔ تردد موتورسیکلت و معضلات ناشی از آن رتبه نخست را در کشور دارد، 300 هزار موتورسیکلت در شهر قم تردد می‌کند که باید برای بهبود معضلات ناشی از آن تدبیرهای لازم اندیشیده شود،در استان قم 65 درصد از تلفات جانی را راکبان موتورسیکلت تشکیل دادند که نشان از عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی ابراز کرد: بداخلاقی‌های موجود در جامعه و عصبانیت‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف نشان از عدم سلامت روحی و روانی بوده که به‌نوبه خود سبب به مخاطره انداخته شدن سلامت جسمی نیز می‌شود، بسیاری از بی‌قانونی‌های موجود در جامعه ناشی از خودخواهی‌ها و عدم تربیت صحیح است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار