در پی حادثه نفتکش سانچی صورت گرفت
مراجع تقلید و علمای قم در پیام های جداگانه ای، جان باختن جمعی از دریانوردان فداکار در حادثه اخیر کشتی سانچی را به خانواده آنان تسلیت گفتند. در این حادثه از 32 نفر پرسنل 29 نفر آن ایرانی بودند که بعد از گذشته یک هفته تلاش سانچی غرق شد و پرسنل آن هم پیدا نشدند.
کد خبر: ۵۵۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 15 January 2018

به گزارش تابناک قم، یکی از نادرترین اتفاقات دریایی شنبه، ۱۶ دی ماه، ساعت ۲۰ به وقت محلی در آب های ساحل شرق چین با برخورد یک نفتکش ایرانی به نام سانچی و کشتی فله بر چینی که حریق نفتکش و مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن را در پی داشت رقم خورد.

سانچی حامل ۱۳۶ هزار تن معیانات گازی متعلق به شرکت ملی نفت ایران(معادل حدود یک میلیون بشکه به ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار بر مبنای قیمت‌های کنونی نفت خام در بازار جهانی) است و درحال حرکت به سمت کره جنوبی بوده است.

در این حادثه از 32 نفر پرسنل 29 نفر آن ایرانی بودند که برخی از افراد برای گذراندن دوران کارآموزی خود در این نفتکش مشغول فعالیت بودند اما بعد از گذشته یک هفته تلاش سانچی غرق شد و پرسنل آن هم پیدا نشدند.

مسئولان علت حادثه کشتی نفتکش را هرچه سریعتر پیگیری کنند

اما در پی وقوع این حادثه مراجع تقلید پیام تسلیتی را منتشر کردند که متن پیام تسلیت آیت الله نوری همدانی به مناسبت جانباختن دریانوردان فداکار کشتی نفتکش در اقیانوس آرام به این شرح است:

خبر ناگوار حادثه کشتی نفتکش که منجر به جانبختن بهترین فرزندان ایران شد موجب تاسف و تاثر گردید

بی تردید این مصیبت برای ما و ملت بزرگوار ایران و خانواده عزيزان ازدست رفته سنگین است که با عنایت پروردگار عالم باید تحمل شود.

امید است مسئولان محترم هرچه سریعتر علت حادثه را پیگیری و کارهای لازم را برای آرامش خانواده این عزيزان انجام دهند.

اينجانب ضمن ابراز همدردی عمیق، درگذشت این عزيزان را به بازماندگان شان و ملت عزیز ایران تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال رحمت و غفران الهی برای ارواح شان مسئلت میکنم.

جانباختن دریا نوردان فداکار، مصیبت سخت و سنگینی است

همچنین آیت اللّه صافی گلپایگانی هم در پی جان باختن چندین نفر از دریانوردان فداکار ایرانی در حادثه اخیر نفتکش سانچی پیام تسلیتی را به خانواده آن داد که به شرح ذیل می باشد:

حادثه ناگوار و دلخراش جان باختن تعدادی از فرزندان عزیز کشورمان، دریانوردان غیور و فداکار هنگام انجام وظیفه، موجب تاثر و تاسف گردید‌.

این مصیبت، بسیار سخت و سنگین است و فقط باید از خداوند متعال استمداد نمود که به بازماندگان داغدار، صبر و اجر عنایت فرماید.

اینجانب این ضایعه مولمه را به خانواده های محترم آن عزیزان تسلیت گفته و رحمت و غفران الهی برای ارواح پاکشان از خداوند متعال مسئلت دارم.

پیام تسلیت آیت الله سبحانی در پی حادثه کشتی نفتکش

آیت الله سبحانی نیز در پیام تسلیتی در گذشت شهادت گونه تعدادی از هموطنان عزیز در سانحه کشتی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت آیت الله جعفر سبحانی به مناسبت درگذشت شهادت گونه تعدادی از هموطنان عزیز در سانحه کشتی به این شرح است: بدین وسیله ضایعه اسف بار درگذشت شهادت گونه تعدادی از هموطنان عزیزمان را در سانحه کشتی، به خانواده‌های داغدار و سایر بازماندگان، تسلیت عرض کرده و از خداوند منان علوّ درجات را برای آنان مسئلت دارم.

ابراز همدردی آیت‌الله وحید خراسانی با خانواده‌های جانباختگان

همچنین به مناسبت جان باختن دلخراش کارکنان کشتی نفت‌کش ایرانی، آیت‌الله وحید خراسانی امروز در ابتدای درس خارج در مسجد اعظم قم، ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار آن عزیزان، از عموم مومنین خواست برای شادی روح جان باختگان و صبر جزیل بازماندگان و تسلی خاطر آنان، سوره‌ حمد قرائت کنند.

تسلیت آیت الله علوی گرگانی

آیت الله محمدعلی علوی گرگانی نیز جان باختن هموطنانمان را در حادثه نفتکش سانچی تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: اینجانب این حادثه غمبار را به ساحت مقدس امام زمان علیه السلام و مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گویم و از مسئولین و دولت می‌خواهم تمام تلاش خود را برای کاستن آلام این بازماندگان و شناسایی پیکرهای این عزیزان و بازگرداندن به وطن انجام دهند.

همچنین آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) هم برای ابراز همدردی با خانواده های کارکنان نفتکش سانچی پیام تسلیت را صادر کرد که به این شرح می باشد:

ضایعه‌ی دردناک جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش ایرانی که در اسارت تلاطم طوفان و آتش و دود در حین انجام‌ وظیفه و خدمت به کشور سربلند ایران اسلامی دچار حادثه شدند، حقیقتاً موجب تأثر و تألم گردیده است.

از خداوند متعال علوّ درجات را برای آن دریادلان تلاشگر در عرصه اقتصاد مقاومتی مسئلت نموده و از جوار بارگاه کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دعاگوی قلب داغدار و مصیبت‌دیده‌ی بازماندگان آن عزیزان هستم.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار