در جهت ارتقای ایمنی
مدیر کل راه آهن قم از تعویض و تعمیر بخشی از خطوط ریلی استان با هدف ارتقای سطح ایمنی در مناطق حادثه خیز با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان خبرداد.
کد خبر: ۵۵۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 15 January 2018

به گزارش تابناک قم، محسن اعتماد با اعلام این خبرافزود: در راستای ارتقای سطح ایمنی و حذف نقاط حادثه خیز خطوط ریلی، تعویض و روسازی خط آهن در منطقه ماسه گیر خطوط نودژ- گارمانوری به طول 500 متر انجام شد.

وی افزود: خطوط ریلی که در این منطقه وجود داشتند به دلیل مدفون شدن در زیر ماسه دچار فرسودگی ادوات ریلی شده بود که با تعویض و روسازی این نقطه مهم و حساس از بروز حوادث جلو گیری گردید.

وی ادامه داد: در خطوط مذکور که از مدتها پیش از تراورسهای فلزی استفاده شده بود و به دلیل مدفون بودن در زیر ماسه و رطوبت باعث فرسودگی مضاعف شده بودند، به طول 500 متر از کوپلاژ با تراورسهای بتنی مسلح و پیش تنیده استفاده شد.

مدیر کل راه آهن قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت : یکی از راههای ارتقای سطح ایمنی شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز است که این اداره کل همواره بر این مقوله کوشش کرده تا سفر ایمن و راحتی را برای مسافران ایجاد نماید.

اعتماد با اشاره به شناسایی و رفع گلوگاههای حادثه خیز خطوط ریلی استان قم بیان کرد: ایمنی و پیشگیری از وقوع حوادث از جمله مقولاتی است که نیاز به اندیشه، طراحی و برنامه ‌ریزی دارد و هدف از انجام این قبیل پروژه ها، پیشگیری و کنترل سوانح و حوادث و بهبود شرایط ایمنی بوده و رسیدن به این مهم مستلزم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان است.

شایان ذکر است تراورس های بتنی با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا در کشور تولید و در اکثر خطوط راه آهن کشور مورد استفاده قرار می گیرند؛ تروارسهای مذکور از مقاومت فوق العاده ای در برابر رطوبت و شنهای روان برخوردار بوده و طول عمری به مراتب بیشتر از تراورسهای چوبی و فلزی دارند و در روانی سیر و حرکت قطارهای باری و مسافری نقش عمده ای دارند؛ در نقاطی که خطوط تعویض و یا به تروارس بتونی مجهز میشوند عمدتا باعث افزایش سرعت ، ارتقای ایمنی و کاهش ارتعاشات عرضی و طولی قطارها میشود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار