رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه ضمن ارائه گزارش عملکرد دوره هفتم این مجمع، هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه را ۱۳ اسفند ۹۵ عنوان کرد.
کد خبر: ۵۵۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 14 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی‌اکبر حسینی‌نژاد ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با آیت‌الله حسین نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه از سال 1368 به‌ فرمان امام راحل تأسیس شد و پس از آن جامعه مدرسین، انتخاباتی برگزار و اعضای آن انتخاب شدند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه افزود: اکنون در هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب هستیم و انتخابات این مجمع، هر 4 سال صورت می‌گیرد، انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه 13 اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

وی به ارائه گزارشی از عملکرد دوره هفتم پرداخت و گفت: در این دوره شکوفایی خوب و تبلور بیشتری در حوزه داشتیم، از زمانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند که حوزه علمیه باید انقلابی باشد و انقلابی بماند و عمل کند، مجمع نمایندگان طلاب کارگروهی در این زمینه تشکیل داد.

حسینی نژاد خاطرنشان کرد: این کارگروه، پیشنهاد و طرح خوبی به شورای عالی حوزه داد و 50 روش برای انقلابی ماندن حوزه علمیه مطرح کرد، راهکارهای عملی آن طرح، پس از تصویب به‌عنوان مصوبه بالادستی به حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار است که شورای عالی حوزه واژه "ولایت مطلقه فقیه" را در مکاتبات خود درج و استفاده از آن را تصویب کرد، کارگروهی از مجمع نمایندگان طلاب در حال مدیریت شناسایی آیین‌نامه‌های این مصوبه هستند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه افزود: خوشبختانه پیگیری خوبی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه حوزه انقلابی می‌شود و به شکل مستمر همایش‌هایی درباره حوزه انقلابی برگزار می‌شود، این جلسات در حال تکرار است و اجازه نخواهیم داد که آتش این تنور، سرد شود.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: حوزه نشاط و عملکرد بیشتری پیداکرده و بیشتر مدیران حوزه انقلابی هستند و دیدگاه انقلابی دارند و الحمدالله نگرانی نداریم، در حال حاضر وضعیت حوزه علمیه بسیار خوب و انقلابی است.

حسینی نژاد گفت: این مجمع در هفتمین دوره، بیش از 70 مصوبه داشته است که حدود 80 درصد این مصوبات هم عملیاتی شده است.

وی در تشریح برخی از این مصوبات، اظهار داشت: طرح "مجامع استانی" که هر استان به تناسب جمعیت، نمایندگان داشته باشند و این در حالی بود که در گذشته فردی عمل می‌شد، طرح دیگر حضور نمایندگان مجمع طلاب در سطوح تصمیم‌گیری حوزه بود، طرح مبارزه با جریان‌های تکفیری و ساماندهی پایان‌نامه‌های حوزه از دیگر طرح‌های این دوره به شمار می‌آید.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه ادامه داد: ارتقاء نظام مدیریتی و نظارتی در حوزه علمیه، مشاوره تخصصی تحصیلی طلاب، جذب و شناسایی اساتید و مشاوران پایان‌نامه، ارزیابی عملکرد نمایندگان طلاب، نهضت و شکوفایی تبلیغی در حوزه‌های علمیه و کارسازی برای نظام از دیگر مصوبات و طرح‌هایی است که ارائه‌شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها با کمبود عالم و فقیه روبه‌رو هستند، تأکید کرد: باید علمای برجسته و فاضل استان‌هایی که در قم هستند به استان خودشان اعزام شوند این معضل نیز مرتفع شود.

حسینی نژاد در پایان گفت: از طلاب و فضلای حوزه باید تقاضا شود که در انتخابات مجمع نمایندگان طلاب مشارکت بیشتری داشته باشند، چون یکی از علل این کم‌توجهی، کم‌رنگ بودن تشویق بزرگان حوزه بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار