مدیرکل محیط زیست قم:
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: حدود 30 درصد از وسعت قم مستعد تولید گرد و غبار بوده و این معضل مهمترین چالش زیست محیطی استان است که باید بیش از گذشته به آن توجه کنیم.
کد خبر: ۵۵۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۳ 14 January 2018

به گزارش تابناک قم، تورج همتی عصر شنبه در نخستین کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار در استان قم افزود:دراین راستا باید اعتبارات لازم برای مقابله با پدیده گرد و غبار در قم تخصیص یابد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه استانی برای مقابله با پدیده گرد و غبار، بر ضرورت همگرایی و هم افزایی دستگاه های اجرایی در این جهت تأکید کرد و گفت: وظایف و تکالیف دستگاه ها در قوانین برنامه ششم، هوای پاک و مقابله با گرد و غبار مشخص شده است و باید با جدیت پیگیری شود.

همتی، توسعه فضای سبز در اطراف شهر قم به ویژه در کانون های گرد و غبار را یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش و جلوگیری از توسعه این پدیده دانست و گفت: شهرداری قم باید با مشارکت دستگاه های ذیربط نسبت به کاشت و نگهداری از گونه های بومی به صورت منطقه ای و کمربند سبز اقدام کرده و آبرسانی را به وسیله پساب تصفیه شده انجام دهد.

وی در پایان با بیان اینکه کانون های گرد و غبار تا حدود زیادی شناسایی شده اند و باید راهکارهای علمی و عملیاتی برای کنترل این کانون ها تدوین شود، تصریح کرد: تأمین برخی تجهیزات و امکانات برای رصد گرد و غبار در استان از جمله برنامه هایی است که باید انجام شود.

نخستین کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار در استان قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد و در این جلسه موضوع توسعه جنگل و فضای سبز در حریم شهر قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار