قائم مقام حوزه‌های علمیه;
قائم مقام حوزه‌های علمیه گفت: در فتنه اخیر شاهد برنامه‌ریزی‌های دشمن بودیم و جنبه مالی این فتنه توسط عربستان تامین شد، پادویی فتنه اخیر با منافقین بود.
کد خبر: ۵۵۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 12 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به نبرد حق با باطل در طول تاریخ اظهار کرد: این نبرد پایان ناپذیر است و تعدادی از آیات قرآن مربوط به تقابل اهل حق با اهل باطل در طول تاریخ است.

وی ادامه داد: اهل باطل انواع اذیت و آزارها را نسبت به پیامبران الهی و پیروان آنها انجام دادند، باطل بقای خودش را در عدم تبلیغ تفکر حق مدارانه الهی می‌بیند، رسول اکرم(ص) فرمود هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد، اما پیامبر(ص) در برابر این سختی‌ها استقامت کرد.

قائم مقام حوزه‌های علمیه افزود: هر کجا که پیروان ادیان الهی در برابر باطل ایستادگی کردند، خداوند نیز به آنان کمک کرد، بارها در طول تاریخ پیروان ادیان الهی در راه خداوند به شهادت رسیدند، اما اهل باطل همواره در طول تاریخ شکست خوردند و قدرت ایستادگی در برابر حق را نداشتند.

غفوری با اشاره به واقعه کربلا اظهار کرد: در این واقعه امام حسین(ع) و فرزندان و یاران ایشان به شهادت رسیدند، ظاهر این است، اما در واقع پیروز میدان امام حسین(ع) و یاران او بودند که نامشان تا به امروز با افتخار در سراسر جهان برده می‌شود و راه امام حسین(ع) به عنوان یک برنامه عینی در دنیا مورد احترام است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی یک حاکمیت باطل را در کشور ما حاکم و رضاخان و فرزندش را بر ملت مومن ایران مسلط کرد، هدف استکبار جهانی این بود که دسترنج ملت ایران را به یغما ببرد، مستکبرین به این مساله قناعت نکردند و به سراغ دین مردم هم رفتند و فرهنگ غرب را در ایران تبلیغ کردند.

قائم مقام حوزه‌های علمیه افزود: شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی در سال 56 زمینه را برای بیان حقایق توسط فضلای حوزه فراهم کرد، رژیم طاغوت در مقابل به امام خمینی(ره) در روزنامه اطلاعات توهین کرد، این توهین موجب شکل گیری قیام 19 دی مردم قم شد و جمعی از مردم این شهر، مظلومانه به شهادت رسیدند.

غفوری با بیان اینکه قیام مردم ایران برای اعتلای کلمه توحید ادامه دارد، اظهار کرد: امسال چهلمین سالگرد قیام 19 دی است و حوزه علمیه پیشتازی را در تبعیت از بزرگان دین نشان داد.

وی ادامه داد: کسی باور نمی‌کرد که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد، رژیم طاغوت با وجود حمایت‌های دنیای استکبار، سقوط کرد، چون مردم با اخلاص و برای حمایت از دین و سنت و سیره اهل‌بیت(ع) قیام کردند.

قائم مقام حوزه‌های علمیه افزود: در طول چهار دهه اخیر، استکبار جهانی یک روز هم بیکار ننشست و از همان ابتدا تاکنون تحریم‌های اقتصادی کشورهای استکباری علیه ایران ادامه دارد، پول‌های رژیم‌های مرتجع عربی در خدمت جنگ علیه ایران بود.

غفوری، فتنه 88 را یک نقشه خطرناک از سوی دشمن دانست و تصریح کرد: در آن فتنه به دلیل عدم تبعیت برخی از افراد از قانون، آسیب‌های زیادی به کشور وارد شد.

وی ادامه داد: در فتنه اخیر شاهد برنامه‌ریزی‌های دشمن بودیم و جنبه مالی این فتنه توسط عربستان تامین شد، پادویی فتنه اخیر با منافقین بود و به تعدادی از افراد آموزش‌های لازم در زمینه اغتشاشات و ساخت مواد منفجره ارائه شد.

قائم مقام حوزه‌های علمیه افزود: تعدادی از افراد گرفتار در مشکلات اقتصادی در اعتراض به این مشکلات تجمع کردند، دشمن نیز ذوق زده شد و گفت که همه چیز برای انفجار ملی آماده است، به همین دلیل دشمن نقشه خودش را پیش از زمان تعیین شده شروع کرد و امکانات خودش را به میدان آورد.

غفوری با اشاره به شعارهای اغتشاش گران اظهار کرد: آنان در شعارهای خود دین اسلام را زیر سوال ببرند، دشمن به دنبال موج سواری بر اعتراضات اقتصادی مردم بود، اما ملت ایران پس از سر دادن این شعارها علیه اغتشاش گران قیام کردند.

وی ادامه داد: راهپیمایی خودجوش مردم قم در روز 13 دی امسال یادآور راهپیمایی قیام 19 دی مردم این شهر در سال 1356 است.

قائم مقام حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: دشمن باید بداند ملت ایران برای حفظ دین خداوند همه هستی خودش را تقدیم کرده است، این ملت در آینده هم برای حفظ دین خدا و حراست از کشور به قیامش و مبارزه اش همچون گذشته ادامه می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار