مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: اکنون دو هتل پنج ستاره در دست احداث در استان داریم، البته سرمایه گذارانی برای احداث چند هتل پنج ستاره دیگر در قم در حال انجام مراحل اداری هستند.
کد خبر: ۵۵۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 12 January 2018

به گزارش تابناک قم،عیسی رضایی با اشاره به پروژه‌های بخش گردشگری در استان قم اظهار کرد: بین سال های 92 تا 94، 100 پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر 226 میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید، با احداث این پروژه‌ها، دو هزار و 372 تخت جدید به ظرفیت اقامتی استان اضافه شد و هزار و 474 نفر مشغول به کار شدند.


وی ادامه داد: در سال 95، شاهد بهره برداری از 26 پروژه در بخش گردشگری استان با اعتباری بالغ بر 124 میلیارد تومان بودیم که ایجاد اشتغال برای هزار و 122 نفر و اضافه شدن 689 تخت به ظرفیت اقامتی استان قم را به دنبال داشت.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: پروژه‌های به بهره برداری رسیده در بخش گردشگری استان از سال 92 تا سال 92، 126 پروژه با 350 میلیارد تومان اعتبار بود، همچنین در این مدت سه هزار و 61 تخت به ظرفیت اقامتی قم اضافه شد.


رضایی با اشاره به اعطای مجوز بوم گردی در استان قم اظهار کرد: برای چندین مکان و نیز جاذبه روستایی در استان از جمله شهرک سینمایی نور و نیز روستای رحمت آباد مجوز بوم گردی صادر کردیم.


وی ادامه داد: هم اکنون 50 پروژه گردشگری در استان قم با اعتبار دو هزار و 688 میلیارد تومان در حال احداث است که در صورت تکمیل این پروژه ها، هشت هزار و 145 تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه می‌شود. برای تکمیل پروژه‌های در دست احداث بخش گردشگری استان نیاز به 887 میلیارد تومان تسهیلات وجود دارد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت واحدهای اقامتی استان، حدود 11 هزار تخت است. همچنین اکنون دو هتل پنج ستاره در دست احداث در استان داریم، البته سرمایه گذارانی برای احداث چند هتل پنج ستاره دیگر در قم در حال انجام مراحل اداری هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار