مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ملاک‌های رفتاری در سبک زندگی، توجه به نماز و خواندن آن بیشترین تأثیر را در خانواده و رفتار تربیتی دارد.
کد خبر: ۵۵۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ 11 January 2018

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در همایش نماز و خانواده که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، آثار تربیتی نماز در خانواده‌ها را مدنظر قرار داد و اظهار داشت: نماز در سبک زندگی ما برگرفته از فرهنگ دینی و اسلامی بوده که با حرکت و رفتار ما خودش را نشان می‌دهد .

وی با تأکید بر اینکه نماز یکی از نمادهای ارزشمند در سبک زندگی مسلمانان است، افزود: اعتقاد به نماز و خواندن آن سبب دوری از بسیاری گناهان و کارهای ناشایست است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به اهمیت نماز و پایبند بودن آن اشاره و خاطرنشان کرد: والدینی که در خانه نسبت به نماز بی‌تفاوت و بی‌اهمیت بوده نمی‌توانند از فرزند خود نیز توقع داشته باشند که به نماز و سایر احکام دین پایبند باشند.

وی نماز را ستون دین خواند و تصریح کرد: به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ملاک‌های رفتاری در سبک زندگی، توجه به نماز و خواندن آن بیشترین تأثیر را در خانواده و رفتار تربیتی دارد.

حسینی کاشانی با بیان اینکه نمازخواندن والدین بر روی فرزندان تأثیر بسزایی دارد، ابراز کرد: برای اینکه فرزندان و دیگر اعضای خانواده به نماز اهمیت دهند، باید خود نیز آغازگر این موضوع باشیم تا دیگران نیز از ما درس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه خواندن نماز اول وقت سبب رفع گرفتاری و مشکلات می‌شود، تصریح کرد: خواندن نماز اول وقت سبب آرامش روحی و روانی در فرد و همچنین گشایش در زمینه‌های مختلف از جمله تحصیل، ازدواج و غیره نیز می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار