معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور:
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه بیش از ۸ هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد گفت: از مجموع بقاع متبرکه‌ای که در کشور وجود دارد، تنها ۴۸ درصد درآمد پایدار و ثابت دارند و باقی بقاع متبرکه هیچگونه بهره اقتصادی ندارند.
کد خبر: ۵۵۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶ 11 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد شرفخانی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نخبگان تبلیغی کشور که در محل اعزام مبلغ سازمان اوقاف برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروزه در مورد وقف وجود دارد با فرهنگ‌سازی صحیح و اطلاع رسانی مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸ هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد افزود: از مجموع بقاع متبرکه‌ای که در کشور وجود دارد، تنها ۴۸ درصد درآمد پایدار و ثابت دارند و باقی بقاع متبرکه هیچگونه بهره اقتصادی ندارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه از اول انقلاب تا پایان سال ۸۸ ، ۱۳ هزار و ۵۰۰ وقف در کشور به ثبت رسید اما از سال ۸۹ تا امسال ۱۵ هزار و ۵۰۰ وقف جدید داشتیم، خاطرنشان کرد: مقایسه آمارهای ثبت وقف در سال‌های اخیر بیانگر این است که اگر در راستای وقف کار تبلیغی و ترویجی خوبی انجام گیرد، مردم استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز از میان بیش از ۸ هزار بقعه شاهد این هستیم که بخش قابل توجهی از آن‌ ها به عنوان مراکز فرهنگی و قرآنی در نشر معارف قرآنی و دینی فعال هستند و این فعالیت ها نیز براساس افق فرهنگی ۱۴۰۴ طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

شرفخانی مشکلات دسترسی را یکی از مهم‌ترین مشکلات در زمینهٔ بقاع متبرکه دانست و گفت: در سطح کشور بالغ‌بر 4 هزار بقعه امامزاده به دلیل شرایط و وضعیت سخت و دشوار جغرافیایی اصولاً زائرپذیر نیستند و لازم در این زمینه اقداماتی صورت گیرد تا شرایط دسترسی بهبود پیدا کند.

وی با بیان اینکه تمام درآمد‌های حاصل از بقاع متبرکه برای هزینه‌های جاری آن صرف می‌شود گفت: همه نذورات مردمی در خود بقعه‌ها هزینه‌ می‌شود؛ حتی از یک بقعه به جای دیگر نیز منتقل نمی‌شود. به همین خاطر است که می‌بینیم یک امامزاده هر روز توسعه پیدا می‌کند و یک امامزاده سال‌هاست توسعه آن چنانی ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار