از ابتدای سال تاکنون انجام شد؛
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای برای ۱۸ هزار و ۹۱۹ نفر طی ۹ ماهه سال جاری در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 11 January 2018

به گزارش تابناکقم، احمد عطارنیابا اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ هزار و ۹۹ نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم آموزش دیده‌اند، ابراز داشت: این آموزش‌ها در قالب ۳ میلیون و ۱۳ هزار و ۶۷۰ نفر ساعت بوده که مراکز دولتی و غیر دولتی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در پنج خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و فناوری راهبردی به متقاضیان ارائه شده است، افزود: در بخش دولتی ۴۸۵۷ نفر در قالب ۶۷۷ هزار و ۶۸۵ نفر ساعت در خوشه صنعت، ۹۴۹ نفر در قالب ۸۰ هزار و ۹۸۵ نفر ساعت در خوشه کشاورزی، ۳ هزار و ۱۶۹ نفر در قالب ۲۴۵ هزار و ۷۹۹ نفر ساعت در خوشه خدمات، ۲ هزار و ۹۳ نفر در قالب ۳۱۳ هزار و ۱۷۶ نفر ساعت در خوشه فرهنگ و هنر و ۸۸ نفر در قالب ۴ هزار و ۴۳۵ نفر ساعت در خوشه فناوری راهبردی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در ادامه بیان داشت: در بخش غیر دولتی ۹۹۳ نفر در قالب ۱۷۶ هزار و ۸۱۷ نفر ساعت در خوشه صنعت، ۲۶ نفر در قالب ۳ هزار و ۱۶۸ نفر ساعت در خوشه کشاورزی، ۶ هزار و ۶۶۲ نفر در قالب ۱ میلیون و ۴۸۵ هزار نفر ساعت در خوشه خدمات و ۱۰۲ نفر در قالب ۲۶ هزار و ۶۳۰ نفر ساعت در خوشه فرهنگ و هنر به مهارت آموزی پرداختند.

عطارنیا بیان داشت: از مقدار آموزش یادشده ۱۱ هزار و ۱۳۶ نفر در قالب یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۵۴ نفر ساعت در بخش دولتی شامل هفت مرکز آموزش دولتی، ۵۴ کارگاه ثابت شهری، ۱۷ کارگاه سیار شهری، ۹ کارگاه جوار روستایی، ۳۵ کارگاه صنایع ضمن کار، ۲۱ کارگاه صنایع اصناف، ۹ کارگاه جوار دانشگاه، ۶ کارگاه جوار پادگان، ۶ کارگاه جوار زندان و آموزش در محیط کار واقعی بوده است.

فعالیت ۲۰۶ آموزشگاه غیر دولتی دارای مجوز در قم

وی افزود: ۷ هزار و ۷۸۳ نفر هم در قالب یک میلیون و ۶۹۱ هزار و ۶۱۶ نفر ساعت در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قم در ۲۰۶ آموزشگاه غیر دولتی دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ضمن دعوت از شهروندان قمی به فراگیری مهارت‌های مورد نیاز استان افزود: از تعداد فراگیران آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی تعداد ۴ هزار و ۱۱۳ نفر زن و ۷ هزار و ۲۳ نفر مرد بوده و در بخش غیردولتی پنج هزار و ۳۴۵ نفر زن و ۲ هزار و ۴۳۸ نفر مرد بوده‌اند.

وی اظهار داشت: آموزش‌های بخش غیردولتی در ۱۳۸ حرفه آموزشی از زیرمجموعه ۲۳ رشته آموزشی از قبیل فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، امور مالی و بازرگانی، عمران، برق، گردشگری، مکانیک، معدن، مخابرات و الکترونیک، صنایع‌دستی، خدمات آموزشی و بهداشت و ایمنی و ... از ابتدای سال جاری تاکنون در آموزشگاه‌های آزاد استان برگزار شده است.

عطارنیا با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی تعهدات استان در ۹ ماهه سال جاری گفت: این عملکرد در راستای اقتصاد مقاومتی و مدیریت بهینه هزینه‌ها و تلاش مضاعف همکاران فعال در بخش خصوصی و دولتی محقق شده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۶ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» گفت: این شعارها باید سرلوحه تمامی برنامه‌ریزی‌ها در انجام امور قرار گیرد که توجه ویژه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی و احیای ارزش واقعی کار در جامعه جزئی از آن می‌باشد.

نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش بیکاری

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم بیان داشت: با توجه به ماهیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که موجب فراگیری مهارت یا ارتقاء مهارت‌ها می‌شود، این آموزش‌ها می‌تواند نقش به سزایی در کاهش نرخ بیکاری داشته باشد.

وی افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بر اساس آمارهای موجود سهم قابل توجهی از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

عطارنیا توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری‌رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی کشور را مهمترین رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد.

وی ضمن اشاره به بازار محور بودن اغلب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان بیان داشت: خصیصه این آموزش‌ها، نوعی پرورش کارآفرین است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصت‌های شغلی مناسبی خواهند بود و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد نمایند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در پایان با اشاره به خدمات الکترونیکی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای متقاضیان گفت: متقاضیان ثبت نام در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به آدرس www.portaltvto.com، دفترچه راهنمای ثبت نام در دوره‌ها را دریافت و در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار