در نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بر اجرای درست و کامل سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی موجود تأکید شد که یکی از این راه ها رونق مشاغل خانگی به شمار می آید.
کد خبر: ۵۵۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱ 10 January 2018

به گزارش تابناک قم، نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، سعید اوحدی معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و مدیران ارشد استانی دستگاه‌های مختلف اجرایی قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار داشت: از مجموع معرفی و ابلاغ‌هایی که این سازمان برای رونق و کسب‌وکار به بانک‌های عامل استان ارجاع کرده بود چیزی در حدود یک‌سوم آن تحقق پیداکرده است.

محمود سیجانی افزود: عملکرد پایین قم نسبت به سال قبل در مباحث اقتصادی و رونق تولید به دلیل مبحث اشتغال فراگیر و ضوابط مخصوص آن به همراه یارانه‌هایی جدیدی بوده که دولت در این مبحث در نظر گرفته است.

وی تسهیلات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بخش تولید و رونق کسب‌وکار را مورد توجه قرارداد و عنوان کرد: مسئله بازسازی و نوسازی اصناف نیز در سامانه جامع صنعت، معدن و تجارت استان پذیرش‌شده است.

تأمین 1500 مگابایت انرژی خورشیدی در چشم‌انداز 1400 در استان قم

مدیرکل رفاه و تأمین اجتماعی استان قم نیز در این جلسه ابراز کرد: نرخ بیکاری استان در سال گذشته بیش از 11 درصد بوده که امسال به 10 درصد کاهش‌یافته است.

مصطفی کاویانی با اشاره به اهمیت توجه به مشاغل خانگی عنوان کرد: 16 میلیارد تومان برای رونق اشتغال خانگی در قم به بانک‌های عامل ابلاغیه شده بود که از این میزان صرفاً 6 میلیارد تومان تحقق پیداکرده است.

وی با تأکید برافزایش 3 هزارنفری بیمه‌شدگان اجباری استان نسبت به سال 94، افزود: تعداد بیمه‌شدگان اجباری در سال 95، 115 هزار نفر بوده که بیش از 3 هزار نفر نسبت به سال 94 افزایش‌یافته است.

ظرفیت استان قم در صادرات محصولات لبنی

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم نیز در بخشی از این جلسه ظرفیت‌های قم در بخش لبنیات و فراورده‌های پروتئینی را مورد توجه قرار داد و گفت: در مبحث صادرات مازاد تولید در بخش لبنیات و فراورده‌های پروتئینی در مجموعه استان جود دارد که انتظار می‌رود برای رونق این ظرفیت مهم نیز اقدامات درستی در استان صورت گیرد.

سید حسن رضوی با اشاره به رویکردهای مهم قم در سال‌های آینده تصریح کرد: افزود: رونق و پویایی انرژی‌های پاک برای تأمین 1500 مگابایت انرژی خورشیدی برای سال 4 سال آینده، عمران شهری ،مباحث مرتبط با حمل‌ونقل شهری، اتصال مجموعه‌های ریلی به واحدهای صنعتی و توسعه منطقه اقتصادی سلفچگان از رویکردها و اهداف مهم استان است ،صنعت گردشگری به‌عنوان محور و معین گردشگری استان قم در مبحث اقتصاد مقاومتی انتخاب‌شده است.

وی نقش بانک‌های عامل در توسعه رونق تولید و اشتغال را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: 222میلیارد تومان از مجموع 250 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق کسب‌وکار در استان که به بانک‌های عامل ابلاغ‌شده بود تحقق‌یافته، در سال 96 نیز بیش از 70 میلیارد تومان تسهیلات تولید بخش در صنعت و 74 میلیارد تومان در قالب نوسازی به بانک‌ها ابلاغ‌شده است.

مشاور پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری استان قم نیز در ادامه این جلسه تأکید کرد: معرفی استان و ارائه اطلاعات شفاف و درست از وضعیت استان ازجمله مهم‌ترین شروط جذب سرمایه خارجی بوده که برای این منظور نیز وب‌سایت شناسایی و معرفی ظرفیت‌های استان راه‌اندازی شده است.

کلانتری ادامه داد: پاسخگویی نسبت به ابهامات و سؤالات سرمایه‌گذاران خارجی، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ارائه طرح‌ها و معرفی سرمایه‌های توجیه‌پذیر، رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاری، نظارت بر طرح‌های سرمایه‌گذاری دسترسی کامل مدیران استان به سامانه از مهم‌ترین مزایایی بوده که در وب‌سایت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان قم در نظر گرفته‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار