فرمانده انتظامی استان قم:
فرمانده انتظامی قم گفت: 170 نفر در جریان آشوب‌های اخیر در قم دستگیر شدند که 80 نفر از آنان 15 تا 25 سال سن داشتند.
کد خبر: ۵۵۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 10 January 2018

به گزارش تابناک قم؛سردار مجتبایی،فرمانده انتظامی قم اظهار کرد: حوادثی که در کشور ما رخ داد اولین و آخرین حادثه نبود. دشمنی‌هایی وجود دارد که با نظام و کشور و گسترش یک نظام ارزشی مخالف است. ما باید هوشیاری و آمادگی لازم برای مواجهه با این دشمنی‌ها داشته باشیم.

وی افزود: تحلیل ما از آشوب‌ها این است که اگر تدبیر و عمل به اقتضا داشته باشیم موفق می‌شویم و اگر کسی نتواند به درستی در صحنه رو به رو شود شکست می‌خورد.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: آنچه باعث این ناهنجاری‌ها می‌شود متوجه کسانی است که مطالبات مردم را به موقع انجام نداده و در ارتقای فرهنگ عمومی درست کار نکردند.

وی با بیان این که افراد گوناگون و قشرهای مختلفی را در این جریان‌ها دیدیم، ابراز کرد: منافقان، مدیریت و فراخوانی مردم به صحنه را هدایت می‌کردند و عده‌ای هم خواسته‌هایی در عرصه سیاسی، اقتصادی داشتند و یا اینکه از رسانه‌های آن مرزها تحریک شده بودند که می‌توان گفت این جریان لایه‌های مختلفی را در بر داشت.

مجتبایی با بیان این که باید از توان بالای اطلاعاتی و هوشیاری برخوردار باشیم، عنوان کرد: تماس‌های زیادی با مسئولان امنیتی گرفته می‌شود که برخی می‌گفتند آشوبگران را جمع کنید، مدیریت کنید و برخی نیز پاسخگو بودن به مطالبات مردم را خواهان بودند.

وی با بیان اینکه بهترین و کم هزینه‌ترین تصمیم‌ها برای مدیریت آشوب‌ها در قم گرفته شد، گفت: قم تنها کلانشهری بود که هیچ‌گونه اتفاقی در آن نیفتاد و کمترین خسارت، نگرانی و هزینه در این شهر را شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه با بیان این که در استان قم ۱۷۰ نفر دستگیر شدند، ادامه داد: ۱۱۶ نفر از آنان از سوی فضای مجازی اطلاع یافتند این یعنی ما درست نتوانستیم در این زمینه عمل کنیم. ۸۳ نفر دستگیرشدگان نوجوانان و جوانان ۱۵ تا ۲۵ سال بودند.

وی با بیان اینکه قدرت دین، مردم و قدرت رهبری را باید داشته باشیم و در جهت حفاظت و گسترش آنان در جامعه تلاش کنیم که همین موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، گفت: باید سهم هرکدام از دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی افرادی را که در این جریان حضور داشتند آنالیز جنسی و سنی می‌کنیم اطلاعاتی به ما می‌دهد که درخور توجه است، گفت: باید به مطالبات حق مردم پاسخ داد. ما باید به تلاش خود ادامه دهیم. این هوشیاری باید جمعی و در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار