مدیر کل حفاظت محیط زیست قم:
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت:در شرایط کنونی استفاده از فاضلاب شده ی تهران گزینه ی مناسبی برای تامین دریاچه نمک و دشت مسیله و مقابله با معضل گرد و غبار است.
کد خبر: ۵۴۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 04 January 2018

به گزارش تابناک قم؛همتی،مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تا کنون در تخصیص امکانات و اعتبارات متناسب با جایگاه حاکمیتی و اهمیت وظایف و تکالیف آن مورد توجه قرار نگرفته است.


وی بر ضرورت جلب مشارکت عمومی جامعه برای برطرف کردن معضلات و چالش های زیست محیطی در کشورمان تأکید کرد و گفت: برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها در کشور باید بر اساس آمایش سرزمینی و بایدها و نبایدهای زیست محیطی بوده و مرزبندی های سیاسی و جغرافیایی در آن نقشی نداشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به کمبود شدید منابع آبی، قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده در استان خاطرنشان کرد: باید راهکارهای برطرف کردن مشکلات و چالش های زیست محیطی استان قم را به خوبی مورد شناسایی قرار داده و برای عملیاتی کردن آنها از همه امکانات و ظرفیت های دستگاههای اجرایی بهره مند شویم و اعتبارات لازم در این جهت تخصیص داده شود.

همتی استفاده از فاضلاب های تصفیه شده استان تهران را بهترین جایگزین برای حقابه های رودخانه های قم برای احیای دریاچه نمک و دشت مسیله و مقابله با معضل گرد و غبار دانست و گفت: شهرداری قم نیز باید برای توسعه فضای سبز شهری و منطقه ای، از تصفیه خانه های محلی استفاده کرده و از مصرف آب شرب به شدت پرهیز نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار