مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: مجتمع ۲ هزار متری فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بهمن‌ماه سال جاری در شهر پردیسان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۴۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 04 January 2018

به گزارش تابناک قم، سیدموسی حسینی‌کاشانی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: معضلات فرهنگی شهر پردیسان باید به‌موازات مناطق دیگر استان به‌درستی شناسایی و تدبیر شود.


وی با تأکید بر برخی برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در روزهای آینده افزود: 21دی‌ماه هشتمین اختتامیه جشنواره هشت‌بهشت در استان قم برگزار می‌شود، همچنین 21 دی‌ماه امسال نیز همایش نماز و خانواده در تالار شهید آوینی شهر قم برگزار خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: از 25 بهمن‌ماه تا 5 اسفندماه سال جاری پنجمین نمایشگاه کتاب دین کشور به همراه سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم در مصلی قدس شهر قم برگزار می‌شود که می‌تواند درزمینهٔ گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی نقش مهم و ارزنده‌ای را ایفا کند.


حسینی‌کاشانی برگزاری همایش کتابخانه‌های تخصصی استان قم را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: ازجمله اقدامات مهمی که در روز‌های گذشته در استان قم انجام‌شده برگزاری جشنواره کتابخانه‌های تخصصی بود که زمینه رشد و تعامل بین این نهاد نیز با سیر صعودی روبه شده است، و این در شرایطی بوده که بیش از 70 درصد از کتابخانه‌های تخصصی استان قم متعلق به بخش خصوصی است.


وی با تأکید بر اهمیت توجه روزافزون به معضل آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: مبحث آسیب‌های اجتماعی ازجمله مهم‌ترین مباحثی بوده که در سال 96 در استان قم انجام‌شده و با بررسی جوانب مختلف این عرصه تأثیرگذار، پرونده فضای مجازی با جوانب مترتب بر آن بسته‌شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  معضلات فرهنگی شهر پردیسان را ازجمله مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی استان قم دانست و ابراز کرد: مبحث آسیب‌های اجتماعی خاص شهرک پردیسان ازجمله مهم‌ترین مباحثی بوده که باید  به‌صورت دقیق و منطقی بررسی شود تا مباحث فرهنگی و اجتماعی موجود در این منطقه از استان به‌درستی تبیین و مشخص شود.


حسینی کاشانی تصریح کرد: شهر پردیسان از سال 75 به محدوده شهری قم اضافه‌شده که هم‌اکنون بیش از 150 هزار نفر در آن ساکن بوده که پیش‌بینی می‌شود به‌زودی جمعیت آن به 300 هزار نفر برسد، روزانه بیش از 30 هزار خودرو در شهر پردیسان تردد می‌کند که الزامات فرهنگ ترافیکی و حقوق شهروندی را نیز در این منطقه بیشتر از گذشته کرده است.


وی  جایگاه علمی و آموزشی شهر پردیسان را مهم‌ترین ویژگی این منطقه دانست و ابراز کرد: وجهه فرهنگی و علمی شهر پردیسان ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های این شهرک بوده که از اهمیت بالایی برخوردار بوده  که باید از ظرفیت‌های موجود از آن بهترین استفاده را برد، هدف اصلی از احداث این شهرک نیز  سرریز جمعیت استان در دهه هشتاد بوده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  بانام بردن از بعضی مشکلات مهم شهر پردیسان خاطرنشان کرد: نبود زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و مذهبی، کم‌کاری و ضعف مساجد شهر پردیسان در عرصه فرهنگ و ایجاد قارچ گونه مراکز آموزشی و مهدکودک‌ها از مهم‌ترین مشکلاتی بوده که امروز شهر پردیسان با آن روبه‌رو است.


حسینی کاشانی ادامه داد: تقویت نهادهای اجتماعی، ایجاد و ساماندهی مراکز مشاوره زنان، توجه به بخش‌های مختلف نخبگی، تهیه پیوست‌های فرهنگی اجتماعی برای طرح عمرانی، ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و  تخصیص بودجه خاص برای پردیسان از مهم‌ترین اقداماتی بوده که برای بهبود وضعیت شهر پردیسان می‌تواند انجام گیرد.


وی افزود: مجتمع 2 هزار متری فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بهمن‌ماه سال جاری در شهر پردیسان افتتاح می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار