آیت‌الله نوری همدانی در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
خواسته‌های مردم در زمینه اقتصاد به حق است، مدیران مدام وعده می‌دهند که مشکلات حل می‌شود، اما چیزی تغییری نکرد. مردم ما با نظام مخالف نیستند و این نظام مقدس را مثل چشم خود دوست دارند و از آن حفاظت می‌کنند.حساب مردم از فتنه‌گران جدا است، مردم درد و مشکل‌دارند و اعتراضات آن‌ها به‌خاطر مسئولانی است که به درد و بیکاری مردم نرسیده‌اند.
کد خبر: ۵۴۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱ 03 January 2018

به گزارش تابناک قم، صدها نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تجمع در دفتر آیت‌الله نوری همدانی، اغتشاشات و حوادث اخیر کشور را که با دسیسه استکبار در برخی استان‌ها رخ‌داده، محکوم کردند.

طلاب و فضلای انقلابی حوزه علمیه قم در این راهپیمایی فریاد "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر غارت‌گر بیت‌المال"، "مرگ بر فتنه‌گر"، "بانکداری ربوی اصلاح باید گردد" و "مفسد اقتصادی دشمن انقلاب است" سردادند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در ادامه برای بهره‌مندی از بیانات آیت‌الله نوری همدانی به‌سمت دفتر این مرجع تقلید حرکت کرده در آنجا گردهم آمدند.

در ادامه آیت‌الله حسین نوری همدانی اظهار داشت: از آغاز خلقت دو صف‌بندی در جهان وجود داشته که یکی صف پیامبران و اولیای الهی بوده و صف دوم دشمنان و مستکبران بوده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: علما همیشه در صف و مسیر انبیاء و اولیاء بوده‌اند و ما باید توجه داشته باشیم که در این مسیر گام برداریم و به‌سراغ مردم برویم و مردم را با خود هماهنگ کنیم و سپس به‌سراغ دشمنان خدا برویم.

وی ادامه داد: هرگاه پیامبران برای مبارزه با دشمنان الهی به‌پا خاستند، علما به‌همراه آن‌ها بودند و هیچ‌گاه خسته نشدند و این انقلاب ادامه راه پیامبران و اولیای الهی است و ما با این دید به این انقلاب نگاه می‌کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: بیداری، همکاری، وحدت و اتحاد شما در این جریان مهم است، ما باید به‌متانت و هوش و فکر خودمان این جریان را تحلیل کنیم و بدانیم که مردم چه می‌خواستند و سرانجام آن به کجا رسید و چگونه شد که در این ماجرا مغالطه کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: مردم ازلحاظ معیشت زندگی در مضیقه هستند، گرانی مسئله مهمی برای مردم بوده و دردآور است، بیکاری جوانان روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند و وضع زندگی مردم رنج‌آور است، روزبه‌روز کالا و خدمات گران‌تر می‌شود و بیشتر مردم دچار فقر و انحطاط زندگی هستند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال است که فریاد اقتصاد مقاومتی سر می‌دهند، اظهار داشت: چرا باید وضع زندگی مردم به این شکل رنج‌آفرین باشد؟ مسئولان باید به رهنمودهای رهبر انقلاب توجه ویژه داشته باشند، رهبر انقلاب در مشهد مقدس تأکید کردند که به تولید و اشتغال باید توجه شود و فردای آن روز همه مسئولان گفتند که "ما مشکلات را حل می‌کنیم"، اما هنوز اقدامی نشده و چیزی در سفره مردم دیده نمی‌شود و این در حالی است که هرروز در رسانه‌ها گفته می‌شود که تورم کاهش‌یافته است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: همواره می‌گوییم که جریمه دیرکرد حرام است، اما کسی اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهد، مردم هم به‌ستوه آمدند و تصمیم به راهپیمایی گرفتند و این راهپیمایی ساده بود و می‌خواستند درد خود و خواسته بحق خود را به گوش مسئولان برسانند، مسئولان چندین سال و چندین ماه بوده که با الفاظ مختلف وعده می‌دهند، اما هیچ‌چیز ارزان نشده و قیمت‌ها در بالاشهر و پایین‌شهر فرق می‌کند و کسی هم نظارت ندارد و به داد مردم نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مردم نسبت به نظامی که در مملکت وجود دارد و برای آن جان‌ها و خون‌ها داده‌شده کاری ندارند و امروز هم میلیون‌ها نفر حاضرند که جان خود را فدای این نظام کنند، از این موضوع منافقان، سلطنت‌طلب‌ها و فتنه‌گرها به هر شکلی خود را داخل این جمعیت کردند و به‌اندازه‌ای هماهنگ بودند که اختیار را از مردم گرفتند و می‌خواستند نشان دهند که مردم ایران ناراضی هستند و سبب شد که دشمنان اسلام خوشحال شوند و ترامپ از آن‌ها حمایت کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: ترامپ به این افراد گفته بود که "انقلاب کنید و نظام را تغییر دهید"، نباید مردم اجازه می‌دادند که این افراد داخل آن‌ها شوند و از این موقعیت سوءاستفاده کنند.

وی تصریح کرد: این افراد شعارهایی خلاف اصول اسلامی سردادند و جریانی به‌وجود آمد که دشمن توانست با نقشه‌ای از این تجمعات سوءاستفاده کند، این جریان باید به‌خوبی تحلیل شود، نظام ما نظام مردم‌سالاری است و مردم بودند که این نظام و انقلاب را به‌وجود آوردند و در 8 سال دفاع مقدس شرکت کردند و به همین دلیل است که امام راحل فرمودند که مردم زمان ما از مردم زمان رسول اکرم(ص) بهتر هستند.

آیت‌الله نوری همدانی به موج‌سواری دشمنان از اعتراضات مردمی اشاره کرد و گفت: دشمنان از این جریان سوءاستفاده کردند و با مغالطه بر این جریان موج‌سواری کردند، مردم و حوزه‌های علمیه می‌فهمند و حساب مردم را از فتنه‌گران جدا می‌کنند، مردم درد و مشکل‌دارند و اعتراضات آن‌ها به‌خاطر مسئولانی است که به درد و بیکاری مردم نرسیده‌اند.

وی تأکید کرد: مردم ما با نظام مخالف نیستند و این نظام مقدس را مثل چشم خود دوست دارند و از آن حفاظت می‌کنند، نظام ما یک نظامی ولایی است و ما با ولایت زنده‌ایم، فردا یک راهپیمایی پرشکوه و پرعظمت در پشتیبانی و حمایت از نظام در شهر مقدس قم انجام خواهد شد و همگان در این راهپیمایی حضور خواهند یافت.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار