وقایع چند روز اخیر نشان داده است که بسیاری از اغتشاشگران به دنبال مسائل اقتصادی و دلسوز مردم نبوده و اهداف دیگری را در به هم زدن نظم عمومی دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۹ 03 January 2018

به گزارش تابناک قم، مشکلات اقتصادی بهانه بود، بهانه‌ای برای سوء استفاده، بهانه بود تا عده‌ای با علم کردن مشکلات اقتصادی و پنهان شدن پشت برخی از افرادی که واقعاً دغدغه معیشت دارند اعتراض‌های مسالمت‌آمیز روزهای اول را به آشوب روزهای بعد مبدل کنند، اغتشاشگرانی که معلوم نیست حتی دغدغه نان و آب داشته باشند، افرادی که وارد خیابان‌ها می‌شوند و اموال عمومی و بیت المال را به آتش می‌کشند. افرادی که معلوم نیست چه کینه‌هایی را در دل پرورش داده‌اند که امروز با سوء استفاده از شرایط ایجاد شده وارد میدان شده و بیشترین ضرر را به مردم وارد می‌کنند زیرا آسیب به بیت المال در نهایت به ضرر به همگان است همین امر باعث شده تا بسیاری از مردم اقدامات این افراد را تقبیح و آن را نفی کنند.

احمد کریمی، یکی از شهروندان قمی است که در گفتگو با خبرنگار مهر، صراحتاً با اشاره به اینکه تجمع اعتراض آمیز قطعاً با اغتشاشگری متفاوت است بر این نکته تأکید دارد که باید با افرادی که به بیت المال ضربه می‌زنند برخورد سنگینی صورت گیرد.

وی در ادامه بر مسئله جالب دیگر هم اشاره می‌کند و آن اینکه بسیاری از این افراد که اغتشاش می‌کند و دست به آتش زدن بانک و اموال عمومی می‌زنند شاید حتی دغدغه نان و آب نداشته باشند و اهداف دیگری را در این درگیری‌ها دنبال می‌کنند.

کریمی تأکید کرد که افراد ضعیف جامعه هرگز به دنبال چنین اغتشاشاتی نمی‌روند چون دغدغه آب و نان دارند و وقتشان را برای این مسائل تلف نمی‌کنند.

باید با افراد اصلی که چنین حوادثی را به وجود آوردند برخورد شود

محمد قاسم‌پور یکی دیگر از رانندگان تاکسی در شهر قم که بحث اغتشاشات را با دیگر مسافران خود در تاکسی مطرح کرده است به افراد کشته شده این حوادث اشاره می‌کند، اینکه تکلیف این افرادی که در این حوادث کشته شده‌اند چیست؟

 در این بین یکی از جوانانی که به نظر می‌رسد حدود سی سال سن دارد می‌گوید: باید با افراد اصلی که چنین حوادثی را به وجود آوردند برخورد شود چرا باید اغتشاشاتی شکل بگیرد که منجر به کشته شدن هموطنانمان شود و قطعاً باید به این افراد برخورد اساسی صورت گیرد.

جوان دیگری که در تاکسی نشسته وارد بحث می‌شود و البته نظر متفاوتی در این زمینه دارد. وی می‌گوید: وقتی که در جایی فراخوان تجمع داده شده است و بیم وجود مشکل است چرا باید افرادی که احتمال خطر می‌دهند در این مکان‌ها حضور داشته باشند و وارد سیل جمعیت شوند تا دچار مشکل شده حتی جان خود را از دست بدهد.

البته در این بین هر سه نفر در بحث‌هایشان تأکید داشتند که اغتشاش و آتش زدن و ناامن کردن جامعه و شهر کار درستی نیست و باید با مسببان آن برخورد شود.

دولت به فکر حل مشکلات مردم باشد

زهرا محلوجی هم یکی دیگر از شهروندان قمی است که در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: خیلی وقت‌ها می‌شود از بسیاری از این حرکات اجتماعی که اگر برنامه‌ریزی داشته باشد و توسط بیگانگان اداره شود به هرج و مرج کشیده می‌شود با تصمیم درست و برنامه‌های عملی با توجه به خواست مردم جلوگیری کرد.

وی در ادامه تأکید می‌کند که به عنوان مثال انتظار از نمایندگان مجلس و اعضای هیئت دولت این بود که قبل شروع اعتراض‌ها دقت بیشتری روی مسائل مالی مردم داشته باشند و این کار سختی نیست که بعد از شروع اعتراض‌ها دم از توجه به مردم بزنند.

این شهروند قمی در ادامه با اشاره به اینکه باید مردم را از اغتشاشگران جدا کرد بر این نکته تأکید می‌کند کسانی را هم که هوش هیجانی دارند و نمی‌تواند آن را کنترل کنند باید از اغتشاشگران و لیدرها جدا کرد و با اغتشاشگرانی هم که برای از بین بردن ایران مأموریت دارند و از بیگانگان پول می‌گیرند باید به شدت برخورد کرد.

آحاد مردم ایران نظام اسلامی را قبول دارند

آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه ایران، کشوری اسلامی است و مردم ۴۰ سال پیش برای قرآن و اسلام انقلاب کردند بر این نکته تأکید کرد که آحاد ملت هنوز هم اسلام و قرآن و نظامی که بر پایه این دو باشد را قبول داشته و از آن حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به وقایع اخیر کشور، اغتشاشگران را عده‌ای قلیل دانست که با خارج از کشور ارتباط داشته و دست به آشوب می‌زنند.

این استاد حوزه علمیه قم بر این موضوع تأکید می‌کند که بقیه افرادی که از لحاظ مالی دچار مشکل هستند هم باید از این جهت تقویت شوند.

آیت الله مسعودی خمینی در ادامه می‌گوید: دولت اسلامی باید با افرادی که مسائل مالی و فشار اقتصادی و به شکل مسالمت آمیز راهپیمایی می‌کنند با رأفت اسلامی برخورد کرد و در مقابل با افرادی که آشوب کرده و حتی به پرچم جمهوری اسلامی توهین کرده‌اند اشد برخورد را داشته باشند.

وی همچنین خطاب به مسئولان بر این نکته تکیه می‌کند که باید با افرادی که مفسد اقتصادی هستند و بیت المال را روانه جیب خود می‌کنند و رانت‌خوار هستند هم برخورد شود تا مردم بدانند که کسی در این نظام نمی‌تواند به بیت المال دست درازی کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار