طرح بهسازی و ارتقا حفاظ ایمنی ۱۰ دستگاه پل در آزادراه قم- تهران عملیاتی شد
رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان قم از اجرای طرح تعمیر و ارتقا حفاظ ایمنی پل‌های آزادراه قم – تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۳۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ 13 December 2017
به گزارش تابناک قم، عباس شکوری با اشاره به اهمیت  صیانت از سرمایه‌های ملی و ارتقا ایمنی جاده‌ای اظهار داشت: با هزینه‌ای افزون بر هفت میلیارد ریال طرح بهسازی و ارتقا حفاظ ایمنی 10 دستگاه پل در آزادراه قم – تهران عملیاتی شد.

وی اعتبار این پروژه را بیش از 7 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بازده زمانی اجرا و تکمیل طرح مذکور 9 ماه  و تا پایان مردادماه سال 97 برآورد شده که با توجه به اهمیت آزادراه قم- تهران به‌عنوان سومین محور ترافیکی کشور و اتصال استان‌های جنوبی و غربی با مرکز کشور با کمترین اتلاف زمان انجام می‌شود.

رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان قم خاطرنشان کرد: هم‌زمان با اجرای قرنیز و حفاظ تک‌شیب بتنی مسلح در لبه پل‌ها، مقاوم‌سازی تیرهای پیشانی نیز آنجا شده تا پل‌ها در برابر ضربات ناشی از برخوردهای احتمالی وسایل نقلیه عبوری از استحکام لازم برخوردار باشند.

وی دیگر نتایج اجرای طرح فوق را متذکر شد و بیان کرد: با نصب و اجرای حفاظ تک‌شیب بتنی در حاشیه پل‌ها، گارد ریل‌های منصوب بر روی دال پل‌های بزرگ حذف و ضمن کاهش آسیب‌های وارده براثر برخورد وسایل نقلیه، مانع از نفوذ آب‌های سطحی به عرشه و ساختار سازه‌ای پل می‌‌شود.

شکوری با توصیه به رعایت تمام نکات ایمنی به رانندگان هنگام عبور از محدود اجرای طرح تأکید کرد: برای تسهیل ترافیک و جلوگیری از هر نوع تخلل تردد نسبت به اعمال محدودیت ترافیکی در مدت اجرای پروژه اقدامی نشده اما از رانندگانی که در این مسیر عبور می‌کنند درخواست همکاری با عوامل اجرایی طرح نسبت به رعایت جوانب ایمنی طرح را داریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار