حجت‌الاسلام مومنی مطرح کرد
استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت معصومه(س) مقام شفاعت در روز قیامت را دارد و این مقام جزو ویژگی‌های خاص این بانوی بزرگوار است.
کد خبر: ۵۳۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲ 12 December 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی شامگاه سه شنبه در جلسه سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های حضرت معصومه(س) اظهار کرد: حضرت عباس(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و حضرت معصومه(س) جزو امامزادگان برجسته هستند، کریمه اهل‌بیت(س) ویژگی‌های منحصر به فرد داشت.

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) زیارت نامه خاص دارد و ائمه معصومین(ع) برای ثواب زیارت این بانوی بزرگوار روایت‌هایی را بیان کردند، امام موسی کاظم(ع) خطاب به حضرت معصومه(س) فرمود که پدر و مادر من به فدای تو باد و این مساله نشانه شان بالای کریمه اهل‌بیت(س) است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: سه امام معصوم در زمان حیات خود به زیارت قبر حرم حضرت معصومه(س) توصیه کردند و این بانوی بزرگوار از مقام والایی برخوردار است، زیارت یک امر مستحب است، اما خداوند در ازای زیارت به انسان ثواب می‌دهد.

مومنی با اشاره به ثواب زیارت حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: براساس روایات زیارت این بانوی بزرگوار موجب وجوب بهشت برای زائر او می‌شود، حضرت معصومه(س) مقام شفاعت در روز قیامت را دارد و این مقام جزو ویژگی‌های خاص این بانوی بزرگوار است.

وی ادامه داد: براساس روایات تمام شیعیان با شفاعت حضرت معصومه(س) وارد بهشت می‌شوند، حرم این بانوی بزرگوار حرم همه اهل‌بیت(ع) است و به این مساله در روایات ذکر شده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: شهر قم براساس روایات محل آرامش مومنین است و از این شهر در روایات به عنوان حرم اهل‌بیت(س) یاد شده است.

مومنی، حضرت معصومه(س) را کریمه اهل‌بیت(س) دانست و تصریح کرد: دعای بسیاری از افراد با توسل به حضرت معصومه(س) مستجاب شد، کسی با رفتن به حرم این بانوی بزرگوار ناامید نمی‌شود، مردم شهر قم هنگام ورود حضرت معصومه(س) به این شهر از او استقبال کردند.

وی ادامه داد: مردم شهر قم در هنگام اقامت حضرت معصومه(س) در این شهر، پروانه وار دور او می‌گشتند، احترام مردم شهر قم به حضرت معصومه(س) به دلیل انتساب این بانوی بزرگوار به اهل‌بیت(س) بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت معصومه(س) در حالی که مریض بود، وارد این شهر شد و بیت النور محل اقامت حضرت معصومه(س) در شهر قم بود، این بانوی بزرگوار 17 روز پس از ورود به شهر قم چشم از دنیا فروبست.

وی خاطرنشان کرد: کسی که در روز قیامت مقام شفاعت را داشته باشد، قطعا در دنیا نیز این مقام را دارد و به همین دلیل حضرت معصومه(س) در دنیا هم واسطه رحمت بین خداوند و انسان است، امام صادق(ع) پیش از به دنیا آمدن این بانوی بزرگوار مردم را تشویق به زیارت او کرد.

مومنی، زیارت نامه حضرت معصومه(س) را از ائمه معصومین(ع) دانست و تصریح کرد: امام رضا(ع) و امام جواد(ع) در روایت‌هایی ثواب زیارت کریمه اهل‌بیت(س) را بیان کردند، مشکلات بسیاری از افراد با توسل به حضرت معصومه(س) حل شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) در روز 23 ربیع الاول سال 201 هجری قمری وارد شهر قم شد و در روز 10 ربیع الثانی همان سال رحلت کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار