همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س)؛
همزمان با 23 ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم طبق سنت قدیمی و البته هر ساله، مردم قم با گل و شیرینی و قربانی کردن گوسفند از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم استقبال کردند. در این مراسم ۱۰ هزار شاخه گل و پرچم مزین به نام حضرت معصومه(س) در بین مردم توزیع شد.
کد خبر: ۵۳۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 12 December 2017
به گزارش تابناک قم، خیابان های شهر قم امروز سه شنبه به مناسب سالروز ورود حضرت معصومه(س) آذین بندی شده بوده و مردم متدین این شهر با شاخه های گل از کاروان ورود کاروان نمادین استقبال کردند. 

در طول مسیر مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی پرداختند و زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با برپایی ایستگاه های صلواتی از مردم پذیرایی نمودند. 

دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) امروز از کوی و برزن به این کاروان می پیوستند و همراه با سایر اقشار جامعه، با در دست گرفتن پرچم هایی به نام حضرت فاطمه معصومه(س) شعار « یا معصومه(س) به شهر ما خوش آمدی» را سردادند. 

همزمان با ورود کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه(س) هیات های مذهبی، زائران داخلی و خارجی در حرم کریمه اهل بیت (ع) تحت عنوان اجتماع بزرگ فاطمیون گردهم آمدند و دراین مراسم باشکوه مداحی مداحان اهل بیت(ع) در خصوص زندگانی گوهربار این بانوی مطهر اشعاری را قرائت کرده و سخنرانان نیز گوشه هایی از زندگانی مطهر آن حضرت را بیان کردند. 

طلاب جامعه المصطفی از ۲۰ کشور آسیاسی، اروپایی و آفریقایی و آمریکایی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین در این مراسم ۱۰ هزار شاخه گل و پرچم مزین به نام حضرت معصومه(س) در بین مردم توزیع شد.

استقرار ۵۰ دستگاه ویلچر جهت همراهی معلولان و سالمندان و همچنین اهداء هدایا به کودکان و نوجوانان شرکت کننده و فضاسازی مسیر کاروان با همکاری شهرداری و فعالین فرهنگی منطقه از دیگر برنامه‌هایی بود که همزمان با حرکت این کاروان در مسیر اجرا شد.

زائران از سراسر کشور امروز با حضور درحرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، قلب های خویش را به مضجع شریف این بانوی ملکوتی گره زده و به جشن و سرور پرداختند.

حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذیقعده سال 173 قمری در مدینه منوره و در خانه امام موسی کاظم(ع) متولد شد. 

آن حضرت درخاندانی که سرچشمه علم و تقوا و فضایل اخلاقی بود، پرورش یافت. پس از آنکه پدر بزرگوارش به شهادت رسید از مکتب نور و وحیانی برادر بزرگوارش حضرت رضا (ع) بهره برد. 

طاهره (پاکیزه)، حمیده (ستوده)؛ بِره (نیکوکار)؛ رشیده (حد یافته)؛ تقیه (پرهیزگار)؛ رضّیه (خشنود از خدا)؛ مرضیه (مورد رضایت خدا)؛ سیده صدیقه (بانوی بسیار راستگو)؛ سیده رضیّه مرضّیه (بانوی خشنود خدا و مورد رضای او)؛ سیده نساء العالمین (سرور زنان عالم). همچنین محدثّه و عابده از صفات و القابی است که برای حضرت معصومه (س) ذکر شده است. 

لقب معصومه از سوی امام رضا (ع) به این بانوی والامقام اسلام نهاده شده است، علامه مجلسی (ع) در این باره می گوید: امام رضا (ع) در جایی فرمودند: «هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است». 

پس از ورود امام رضا(ع) در سال 200 هجری به طوس ، کریمه اهل بیت(س) ، پس از یک سال برای دیدار برادر به همراه کاروانی متشکل از بیش از 20 نفر از خاندان پیامبر(ص) از شهر مدینه به سمت ایران حرکت کردند و در 23 ربیع الاول وارد قم شدند. 

آن حضرت دراین شهر مورد استقبال عده زیادی از مردم مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) قرار گرفتند. آن بزرگوار بعد از 17 روز اقامت در منزل موسی بن خزرج که به «بیت النور» شهرت یافت، در دهم ربیع الثانی سال 201 هجری دیده از جهان فرو بست. 


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار