انجام 58714 ماموریت توسط کارکنان اورژانس قم
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه، کارشناسان این مرکز با انجام 58 هزار و 714 ماموریت به مصدومان حوادث رانندگی و بیماران خدمات رسانی نموده اند.
کد خبر: ۵۳۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 12 December 2017
به گزارش تابناک قم، دکتر محمد شهیدی افزود: از تعداد ماموریت های انجام شده، 18 هزار و 312 مورد مربوط به حوادث ترافیکی می باشد که 2 هزار و 654 حادثه در محورهای مواصلاتی استان و 15 هزار و 658 حادثه نیز در داخل شهر قم رخ داده است.

وی اضافه کرد: در حوادث رانندگی، 21 هزار و 514 تن مصدوم شدند که از این تعداد 9 هزار و 389 تن به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و 12 هزار و 33 تن نیز به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: 12 هزار و 211 مورد از حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است که در این حوادث 14 هزار و 34 تن مصدوم شده اند که از این تعداد 6 هزار و 757 تن به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و هفت هزار و 261 تن نیز برای گذراندن مراحل درمان به بیمارستان منتقل شدند.

شهیدی ادامه داد: حوادث رانندگی باعث کشته شدن 92 تن شد که 16 تن از متوفیان، سرنشینان موتورسیکلت می باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به این که محورهای مواصلاتی قم محل عبور خودروهای 17 استان کشور است، آمار حوادث رانندگی نشان دهنده آمار خالص تصادف های شهر قم نیست.

وی افزود: در حالی که امکانات موجود در شهر قم به اندازه یک استان تعیین شده است، ولی باید مطالبات ملی را پاسخگو باشیم و تمام تلاش این است تا شرایط به بهترین نحو مدیریت و خدمات رسانی شود.

رئیس مرکز اورژانس 115 قم به لزوم افزایش امکانات و تجهیزات این مرکز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر باید 30 دستگاه آمبولانس به ناوگان فعلی قم اضافه شود تا بتوانیم تا حد قابل قبولی پاسخگوی مراجعات فعلی باشیم.

وی گفت: مرکز اورژانس 115 قم کمبود زیادی در تعداد نیرو دارد که به دلیل محدودیت اعتبار و مجوزهای استخدام امکان جذب نیروی جدید وجود ندارد. 

وی افزود: با توجه به دید مثبت رئیس و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی به اورژانس پیش بیمارستانی، امیدواریم در مدت زمان کوتاهی تعداد نیروی انسانی و ناوگان این مرکز افزایش قابل قبولی پیدا کند.

شهیدی همچنین از خیران بخش سلامت استان درخواست کرد: توجه ویژه ای به اورژانس 115 داشته باشند و این نهاد را از لحاظ تجهیزات و پایگاه ها حمایت نمایند.

اورژانس 115 استان قم دارای 20 پایگاه جاده ای، 19 پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی، 60 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار