رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: 13 هکتار زمین زیر کشت زعفران در استان داریم و به دنبال توسعه کشت زعفران در مناطق کوهستانی قم هستیم.
کد خبر: ۵۳۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 12 December 2017
به گزارش تابناک قم، محمد رضا طلایی با اشاره به عدم موفقیت در زمینه ایجاد گلخانه در استان اظهار کرد: در سال‌های گذشته چند شهرک گلخانه ای در استان ایجاد شد که این شهرک‌ها موفق نبودند، به همین دلیل دیگر به دنبال ایجاد شهرک گلخانه ای از طریق دولت در استان نیستیم و تنها به دنبال فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: طرح بانک اطلاعات اصلاح ساختار مرغداری‌های استان با اعتبار 50 میلیون تومان در سال 95 اجرا شد و تعدادی از مرغداری‌های استان را با استفاده از تسهیلات مکانیزه کردیم و تولید مرغداری‌های استان مشکل خاصی ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: 60 درصد تخم مرغ تولیدی استان مازاد بر نیاز قم است، به همین دلیل به دنبال اجرای طرح فرآوری تخم مرغ مایع پاستوریزه و پودر تخم مرغ توسط بخش خصوصی در استان هستیم البته بهره برداری از این طرح نیازمند تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی است.

طلایی با اشاره به وضعیت گازکشی به مرغداری‌های استان قم اظهار کرد: سال گذشته گازکشی 11 واحد مرغداری در استان صورت گرفت و عملکرد در این زمینه فراتر از پیش بینی بود، به دنبال اجرای طرح احداث سردخانه عمومی دو مداره در استان هستیم؛ همچنین طرح مکانیزاسیون در چهار مزرعه پرورش ماهی استان قم در سال 95 اجرا شد.

وی ادامه داد: طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در استان قم در حال اجرا است و متقاضیان زیادی برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کردند.

وی در خصوص کشت زعفران اضافه کرد: 13 هکتار زمین زیر کشت زعفران در استان داریم و به دنبال توسعه کشت زعفران در مناطق کوهستانی قم هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در سال 92، سطح آبیاری تحت فشار اجرا شده در استان 756 هکتار بود و این رقم در سال 95 به 4200 هکتار رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار