رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: یک واحد آلاینده ذوب فلزات در بخش سلفچگان پس از صدور اخطاریه‌های لازم پلمب شد.
کد خبر: ۵۳۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲ 11 December 2017
به گزارش تابناک قم، علی احمدی در سخنانی اظهار داشت: یک واحد آلاینده ذوب فلزات در بخش سلفچگان، پس از وصول شکایت‌های متعدد اهالی منطقه، پایش کارشناسان اداره کل و صدور اخطاریه‌های لازم از فعالیت آن جلوگیری بعمل آمد.

وی در ادامه افزود: این اداره کل در برخورد با واحدهای آلاینده که سلامت عمومی جامعه را با مخاطره مواجه کرده‌اند، کاملا قاطع بوده و اجازه ادامه فعالیت به واحدهای صنعتی و معدنی که نسبت به ضوابط و قوانین زیست محیطی بی‌توجه باشند، نخواهد داد.

رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان قم همچنین از رسیدگی به پرونده یک متخلف زیست محیطی که اقدام به شکار یک قطعه پرنده وحشی کرده بود خبر داد و گفت: این متخلف به دلیل داشتن سابقه تخلفات زیست محیطی، به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.

عملیات سرشماری هوبره در زیستگاه‌های طبیعی استان قم انجام شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: عملیات سرشماری هوبره از پرندگان در معرض خطر انقراض در زیستگاههای طبیعی استان انجام شد.

طیب احمدی با اشاره به انجام گشت و پایش مستمر در مناطق و زیستگاههای حساس استان در سخنانی اظهار داشت: گشت و پایش محیط بانان و مأموران اجرایی این اداره کل به منظور جلوگیری از هرگونه شکار و صید در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع با جدیت انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: در فصل مهاجرت پرندگان، تالاب‌های استان قم به ویژه تالاب‌های مره و بهشت معصومه میزبان انبوه پرندگان مهاجر از انواع مختلف شکاری و کنارآبزی است، از این رو در این ایام گشت و پایش ویژه‌ای در تالابهای استان به انجام رسیده و بر اساس قوانین با هرگونه تخلف و اقدام به شکار به شدت برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم در پایان از انجام عملیات سرشماری هوبره از پرندگان در معرض خطر انقراض خبر داد و گفت: این عملیات سرشماری با حضور تعدادی از محیط بانان در زیستگاههای این پرنده ارزشمند به انجام رسید و خوشبختانه نتایج خوبی در پی داشت که در برنامه ریزی‌های آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار