رئیس صندوق بیمه کشاورزی قم:
رئیس صندوق بیمه کشاورزی قم گفت:خسارت سرمازدگی سال گذشته باغ‌های استان تا پایان امسال پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱ 11 December 2017
به گزارش تابناک قم، ظفری،رئیس صندوق بیمه کشاورزی قم با اشاره به اینکه دولت سهم خود را به صندوق بیمه کشاورزی پرداخت نکرده است گفت: در سنوات گذشته خسارت ها تا پایان شهریور ماه پرداخت می شد اما در سال های اخیر به علت نبود منابع مالی پرداخت خسارت ها به تعویق افتاده است.

رضوی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم نیز با بیان اینکه در شرایط فعلی با توجه به حجم حوادث اتفاق افتاده در کشور ماده 10و12 از لحاظ موجودی دچار کمبود شده است افزود:دولت پذیرفته خسارت های سنواتی را تامین اعتبار مجدد کند و پیگیری های لازم برای استیفای حق کشاورزان در قالب تخصیص بودجه 50میلیارد تومانی انجام پذیرفته است.

طلایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز اعلام کرد: صندوق بیمه کشاورزی بابت خسارت های سال95 تا کنون هیچ پولی پرداخت نکرده است.

وی افزود: در سال گذشته مصوب شد تسهیلات ارزان برای بازسازی باغ ها در اختیار کشاورزان قرار گیرد و بازپرداخت اقساط بعد از باردهی باشد که این امر وابسته به تخصیص بودجه 50میلیارد تومانی از طرف دولت است که تاکنون محقق نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: بیمه کشاورزی یک بیمه حمایتی است و کشاورز نمی تواند به آن متکی باشد بلکه کشاورزی باید به صورت مجموعه ای انجام پذیرد تا در صورت بروز هرگونه حادثه در یک بخش، قسمت های دیگر مجموعه بتوانند جبران خسارت کنند.

عالمی، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم  با اشاره به اینکه تنها 50درصد درختان انار، 18درصد درختان گردو ،20درصد درختان انگور و زیر 10درصد درختان زیتون استان قم بیمه هستند گفت: به علت عمل نکردن صندوق بیمه کشاورزی به تعهدات خود در سال های اخیر کشاورزان تمایلی به بیمه کردن باغ ندارند.

وی افزود: در کشورهای دیگر بیمه های خصوصی بیمه های کشاورزی را انجام می دهند و پس از دو روز خسارت کشاورزان را پرداخت می کنند و ما نیز باید شرایط ورود بیمه های خصوصی را در زمینه کشاورزی فراهم کنیم.

عالمی گفت: علت پرداخت خسارت کم توسط صندوق بیمه کشاورزی این است که بیمه گر در قرارداد خود سقف پایینی را برای پرداخت خسارت می پذیرد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم تصریح کرد: در کشورهایی که کشاورزی به صورت صنعتی و پیشرفته انجام می شود روش های مقاوم پذیری درختان در برابر سرمازدگی انجام می شود که ما هم باید از این روش های علمی در کشاورزی استفاده کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار