در دیدار با اعضای موسسه ادبیات اجتهادی مطرح شد
مسئله ادبیات در حوزه‌های علمیه بسیار قابل‌استفاده است، باید بتوان کلاس‌هایی تشکیل و مدیریت حوزه نیز حمایت کند تا گروهی که مشتاق انجام کار عملی هستند بتوانند به انجام آن اهتمام داشته باشند. کار حوزه‌های علمیه در مقاله‌نویسی و دیکته کاری خلاصه‌شده است.
کد خبر: ۵۳۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴ 11 December 2017
به گزارش تابناک قم، مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از عملکرد حوزه‌های علمیه در زمینه ادبیات گفت: کار حوزه‌های علمیه در مقاله‌نویسی و دیکته کاری خلاصه‌شده است در حالی که انسان با فهرست‌نویسی ملأ نمی‌شود.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار با اعضای مؤسسه ادبیات اجتهادی که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اینکه باید به مسائل ادبیات در کشور رسیدگی شود، اظهار داشت: ریشه تمام ادبیات عرب مبتنی بر مبانی ادبی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اقسام ادبیات تصریح کرد: بخشی از ادبیات مربوط به قواعدی است که باید یاد گرفت و آن‌ها را به خاطر سپرد و بخشی دیگر هم ادبیات اجتهادی است که بسیار بزرگ و خوب است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه تشخیص امتیاز میان مشترکات در ادبیات بسیار حائز اهمیت است، ابراز کرد: طلبه باید فرق میان اسناد و مسند و سایر قواعد را بداند تا بتواند دست به تفسیر و ترجمه بزند، در غیر این صورت معنای کلمه و جمله تغییر می‌یابد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی بیان کرد: مسئله ادبیات در حوزه‌های علمیه بسیار قابل‌استفاده است، باید بتوان کلاس‌هایی تشکیل و مدیریت حوزه نیز حمایت کند تا گروهی که مشتاق انجام کار عملی هستند بتوانند به انجام آن اهتمام داشته باشند. شخصیت برجسته و برتر راسخون در علم خود ائمه(ع) هستند و باید پیرو مکتب امیرالمؤمنین(ع) بود تا حوزه‌های علمیه جامع‌الاطراف باشد و حوزه را باید به این سمت سوق داد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار