مدیرکل بهزیستی استان قم:
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در استان قم بیش از ۸۵ هزار نفر سالمند وجود دارد که نزدیک به ۷ درصد از جمعیت شهر قم را تشکیل می‌دهند که سنی بالای ۶۰ سال دارند و آمار قابل‌توجهی است.
کد خبر: ۵۳۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷ 11 December 2017
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز فرهنگی اجتماعی انوار آفتاب که در قم برگزار شد، اظهار داشت: توجه به سالمندان به خاطر افزایش روزافزون جمعیت آن‌ها در قم امری ضروری است. در استان قم بیش از 85 هزار نفر سالمند وجود دارد که نزدیک به 7 درصد از جمعیت شهر قم را تشکیل می‌دهند که سنی بالای 60 سال دارند و آمار قابل‌توجهی است.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: با روند اجرای واکسیناسیون و افزایش خدمات  بهداشتی و درمانی امید به زندگی مردم استان به بیش از  70 سال افزایش‌یافته که به‌نوبه خود سبب افزایش تعداد سالمندان نیز شده است.

سلیقه عنوان کرد: اگر روال رشد جمعیت در استان قم به همین منوال ادامه داشته باشد 7 درصد جمعیت سالمند کشور در دو دهه آینده به بیش از 15 درصد خواهد رسید همچنین این میزان در سه دهه آینده به 20 درصد می‌رسد که نزدیک به 300 هزار نفر از جمعیت استان را تشکیل خواهد داد.

مدیرکل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: تکریم و احترام به سالمند امری بوده که در تمام دنیا مطرح است و با توجه به روند رشد جمعیت در استان باید برای دو دهه آینده برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی‌تری را داشته باشیم تا در آینده در این زمینه با معضل خاصی روبه‌رو نشویم. 4500 سالمند  نفر در استان قم عضو بهزیستی بوده و از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند شامل انبوهی از خدمات متنوع است.

وی ابراز کرد: اکثر سالمندان دچار بیماری‌ها و نارسائی‌های جسمی هستند و باید تمهیداتی انجام شود تا وقتی سالمندان به سن بازنشستگی برسند از نظر جسمی سالم بوده که نیازمند آموزش‌های مورد نیاز است. سیاست سازمان بهزیستی قم توسعه مراکز شبانه نیست بلکه سیاست اصلی این سازمان  توسعه مراکز روزانه است چراکه در کنار خانواده بودن بزرگ‌ترین مقام نشاط فرد سالمند در زندگی است همچنین  خدمات بهداشتی درمانی، آموزشی و  فرهنگی در مراکز بهزیستی به سالمندان ارائه  داده می‌سود اما خانواده هرگز در بهزیستی حذف نمی‌شود و سیاست‌های جدید این سازمان نیز تقویت حمایت از بنیاد خانواده در کنار توجه به نیازهای سالمندان است.

سلیقه گفت: 22 هزار معلول در قم وجود دارد که در سازمان  بهزیستی استان عضویت دارند همچنین مناسب‌سازی شرط مهم توجه به این افراد است، کارهایی در زمینهٔ مناسب‌سازی انجام‌شده اما باید  این مباحث مناسب‌سازی‌های شهری در تمام بخش‌ها نفوذ و رخنه داشته باشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار