مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم مطرح کرد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم گفت: 66 نقطه حادثه خیز پر تصادف در استان شناسایی شده است، این کار با انجام مطالعه ای بر تصادفات استان قم صورت گرفت.
کد خبر: ۵۳۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ 11 December 2017
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل جمالی ظهر امروز در حاشیه رزمایش زمستان پلیس راه استان قم که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به نقاط حادثه خیز جاده‌های استان قم اظهار کرد: 66 نقطه حادثه خیز پر تصادف در استان قم شناسایی شده است، این کار با انجام مطالعه ای توسط اداره کل راه و شهرسازی و پلیس راه بر تصادفات استان در پنج سال اخیر صورت گرفت.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون تنها توانستیم با آشکارسازی نقاط حادثه خیز استان قم و نصب علائم هشدار دهنده در اطراف این نقاط از مردم بخواهیم که نکات ایمنی را در هنگام رسیدن به نقاط حادثه خیز استان رعایت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم افزود: مردم استان می‌توانند برای دریافت اطلاعات وضعیت آب‌وهوا و وضعیت جاده‌ها به صورت شبانه روزی با شماره تلفن 141 تماس بگیرند.

جمالی با اشاره به اجرای طرح امداد زمستان در استان قم اظهار کرد: اداره کل راهداری استان برای اجرای این طرح آمادگی کامل را دارد و هشت دستگاه اجرایی و امدادی استان قم در اجرای طرح امداد زمستانی استان مشارکت خواهند داشت.

وی ادامه داد: اداره راهداری استان قم، هشت راهدارخانه خود را در جاده‌های استان قم تجهیز کرده است و حدود 94 نیرو در این راهدارخانه‌ها مستقر هستند و برای امداد رسانی به مردم آمادگی دارند، همچنین اداره راهداری استان قم 110 دستگاه نمک پاش و دستگاه سنگین را برای نمک پاشی و برف روبی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم افزود: بخشداران و دهیاران روستاهای استان می‌توانند برای تهیه نمک و ماسه موردنیاز برای فصل زمستان به راهدارخانه‌های استان مراجعه کنند تا در ایام بارش برف و یخ زدگی در مناطق روستایی مشکلی نداشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به اندازه کافی ماسه و نمک در انبارهای اداره کل راهداری استان قم وجود دارد، همچنین در حاشیه بزرگراه‌ها و جاده‌های استان که امکان یخ زدگی وجود دارد، کیسه‌های شن و نمک را قرار دادیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار